Сътрудничеството между Adidas и рапъра Кание Уест е известно с продажбата на кецове за около 350 долара, както и тениски за по 30 долара.

Успехът обаче накара компанията за спортна екипировка да отдели бизнеса с Уест в отделен бранд, по подобие на партньорството на Nike с баскетболната легенда Майкъл Джордан, превърнало се в бизнес за над 2.7 млрд. долара.

От Adidas вече са сформирали нов отдел в централата си в Портланд, Орегон, който ще се занимава изцяло с новите серии продукти на Кание Уест. Това ще включва и отделни магазини, в които ще се предлагат ексклузивно продукти с марката Yeezy.

Спортният концерн дори обяви партньорството си с Уест за най-значимото, което някога е създавано в индустрията между компания за спортни стоки и човек, който не е от спортните среди.

Това е пореден опит на Adidas да завземе дял от Nike, чийто продажби само в Северна Америка се равняват на 15 млрд. долара, или около 5 пъти по-високи от конкурентите им от Adidas.

Интересен факт е, че Уест се обръща към Adidas през 2013 г., след като е работил с Nike в продължение на 4 години. Основната причина за това е, че от Adidas му предлагат процент от продажбите, за разлика от Nike.

Успехът на Yeezy може да се види в eBay, където най-новите модели вече се предлагат за суми от над 1000 долара, както и в Instragram, където Adidas е най-харесваната марка за спортни стоки.

От своя страна, вчера Nike обяви продажби от 8.24 млрд. долара за последното тримесечие спрямо очаквания на анализаторите за 8.28 млрд. долара. Печалбата на акция пък възлезе на 49 цента, но това не помогна на книжата на компанията, отчели спад от 7% в извънборсовата търговия.

От началото на 2016 г. акциите на Nike бележат спад от 15%.