Престижният американски всекидневник "Ню Йорк таймс" увеличава цената си с 33 процента от 1 юни, което е третото поскъпване на печатното издание за по-малко от две години в резултат на спада на приходите от реклами и пренасочването на читателите му към интернет, предадоха Франс прес и Асошиейтед прес.

Цената на всекидневника ще нарасне от 1.5 до 2 долара, което е двойно повече спрямо цената му през юли 2007 година.

Неделното издание на "Ню Йорк таймс" ще поскъпне от 4 на 5 долара в Ню Йорк и до 6 дорала в останалата част от Съединените щати.

В комюнике на ръководството се изразява съжаление за необходимостта от повишаване на цената, но че това е един от начините да се гарантират основните качества на вестника, които се ценят от читателите.

Издателската група "Ню Йорк таймс", която, както и другите американски печатни издания изпитва затруднения заради икономическата криза, понесе загуба от 74.5 милиона долара през първото тримесечие заради спад на приходите от реклама с близо 30 на сто.

В понеделник издателската група "Ню Йорк таймс" заплаши да закрие в. "Бостън глоуб" след отказа на синдикатите да приемат плана за икономии на стойност 20 милиона долара.

Ръководството на "Бостън глоуб" предложи заплатите да бъдат намалени с около 23 на сто, за да се избегне закриването на изданието, предаде Асошиейтед прес. Синдикатите предлагат

намаление на заплатите с 3.5 процента за 700 души от редакционния и търговския персонал плюс три дни неплатен отпуск. Така според профсъюзите ще се постигнат икономии от 10 милиона долара.

Специална работна група в Сената на САЩ разглежда преминаването на затруднените американските вестници към дигиталната епоха, съобщи АП. Сенаторът демократ Джон Кери заяви вчера, че трябва да се направи нещо, за да могат новинарските медии да останат разнообразни и независими. Според сенатора демократ Бен Кардин вестниците трябва да се преструктурират като организации с нестопанска цел.

Още: Уорън Бъфет не вижда бъдеще за печатните издания

Източник: БТА