Кандидат-президенстката кампания в САЩ ще постави рекорд по разходи за телевизионна реклама, съобщава Ройтерс.

Очаква се демократът Барак Обама и републиканецът Джон Маккейн да похарчат солидни суми за ТВ агитация преди изборите през ноември.

По прогнози на Campaign Media Analysis Group, в изборната кампания ще се похарчат над 800 млн. долара. За сравнение, през 2004 г. бяха похарчени 500 млн. долара, припомнят анализаторите на политически кампании.

Това е добра новина за телевизиите, които в момента страдат от отдръпване на секторите на имоти, финансови услуги и продажби на автомобили.

Благодарение до някъде и на предизборната кампания, разходите за реклама по национални и местни телевизии се очаква да се покачат с 2-3% тази година, а за реклама по кабелните канали с около 6%, казват от ZenithOptimedia.

„Всеки месец бие рекорда на предишния,“казват от CBS Corp. Компанията, която притежава CBS и нейните местни телевизионни канали отчита почти 30 млн. долара от предизборни реклами за първото тримесечие на годината.

Други медии, които очакват да повишат значително приходите си вследствие на президентските избори са NBC, ABC, Sinclair Broadcast Group, Belo Corp, Hearst-Argyle Television, Gannett Co Inc, Meredith Corp и др.

Дори и в ерата на YouTube, ТВ клиповете си остават един от най-силните начини за реклама, тъй като се въртят често, а по време на новините се повтарят без допълнително заплащане.

В края на май, осигурените средства за предизборната кампания на Барак Обама вече наброяваха 286 млн. долара. Той е купил рекламно време за местните канали в традиционно „републикански“ настроени щати като Аляска, Монтана и Индиана.

Демократът възнамерява да се рекламира и по време на събития като Олимпийските игри и бейзболното първенство на САЩ. Той също така планира да се насочи към младите хора чрез MTV.

Предизборната кампания на Маккейн за сега е в рамките на 85 млн. долара.

По данни на американските медии, двамата кандидати харчат по съответно 250 000 и 300 000 долара на ден за агитация.

Според законодателството на САЩ, телевизионните канали се задължават да таксуват кандидат президентите по възможно най-ниските си тарифи. Местните канали имат ограничение да осигурят еднакво време и за двамата.

Снимка: БГНЕС