Рекламният пазар в САЩ се очаква да генерира 197 млрд. долара приходи тази година, което ще представлява увеличение от 5.5% в сравнение с 2017 г., според нова прогноза на Magna. Предишната прогноза на компанията бе за ръст от 5%.

Ръстът ще е по-голям от отчетеното повишение от 2.7% през 2017 г., което отразява допълнителния ефект от тазгодишните циклични събития като изборите в средата на мандата в САЩ, Зимните олимпийски игри и Световното първенство по футбол. Ако бъдат изключени тези събития, от Magna прогнозират, че рекламните продажби ще нараснат с 3.7%. Това е малко по-малко от 4.5-те процента увеличение за 2017 г. с отчетени подобни събития.

Пазарът на дигитална реклама се развива по-бързо, отколкото прогнозираха от Magna преди това, и е на път да контролира половината от всички рекламни долари през 2018 г. Формати като търсенето, видеата, банерите и социалните медии се очаква да допринесат с 50% към общите рекламни продажби тази година, което е с една година по-рано от предварително очакваното, според Magna. Продажбите на дигитална реклама се очаква да нараснат с 14% тази година до 97 млрд. долара, като близо 60% от тази сума ще дойдат от мобилна реклама.

Традиционните медии като телевизия, печатни медии и радио, неизненадващо, продължават да губят позиции. Приходите от традиционна офлайн реклама се очаква да се свият с 5% до 96 млрд. долара. Рекламните приходи на националните телевизии се очаква да останат без промяна, докато тези на регионалните телевизии ще отчетат ръст от 10%, външната реклама ще нарасне с 2%, печатната реклама ще отбележи спад от 18%, а радиорекламата ще отбележи понижение от 4%, според Magna.

През 2017 г. дигиталната реклама отбеляза ръст с 18%, докато продажбите на традиционна офлайн реклама намаляват с близо 5%.

Понижение при банерните реклами

Почти всеки дигитален формат отчита ръст през миналата година, с изключение на статичните банерни реклами, където има понижение от 9% заради блокиране на реклами и стагнация при цените. Ръстът при дигиталната реклама е бил концентриран изцяло при мобилната реклама, която бележи повишение от 40% до 48 млрд. долара. Приходите от импресии на десктоп намаляват с 2%.

Приходите от телевизионна реклама през 2017 г. отчитат понижение от 2.2%.

Телевизионните компании успяват да смекчат част от спада в традиционната реклама, като генерират по-добри резултати в дигиталните си платформи. Това обаче не е било достатъчно, за да компенсира спада в продажбите на традиционна ТВ реклама.