Очакват 197 млрд. долара приходи от реклама в САЩ през 2018 г.

2392
Очакват 197 млрд. долара приходи от реклама в САЩ през 2018 г.

© Pixabay

Рекламният пазар в САЩ се очаква да генерира 197 млрд. долара приходи тази година, което ще представлява увеличение от 5.5% в сравнение с 2017 г., според нова прогноза на Magna. Предишната прогноза на компанията бе за ръст от 5%.

Ръстът ще е по-голям от отчетеното повишение от 2.7% през 2017 г., което отразява допълнителния ефект от тазгодишните циклични събития като изборите в средата на мандата в САЩ, Зимните олимпийски игри и Световното първенство по футбол. Ако бъдат изключени тези събития, от Magna прогнозират, че рекламните продажби ще нараснат с 3.7%. Това е малко по-малко от 4.5-те процента увеличение за 2017 г. с отчетени подобни събития.

Пазарът на дигитална реклама се развива по-бързо, отколкото прогнозираха от Magna преди това, и е на път да контролира половината от всички рекламни долари през 2018 г. Формати като търсенето, видеата, банерите и социалните медии се очаква да допринесат с 50% към общите рекламни продажби тази година, което е с една година по-рано от предварително очакваното, според Magna. Продажбите на дигитална реклама се очаква да нараснат с 14% тази година до 97 млрд. долара, като близо 60% от тази сума ще дойдат от мобилна реклама.

Традиционните медии като телевизия, печатни медии и радио, неизненадващо, продължават да губят позиции. Приходите от традиционна офлайн реклама се очаква да се свият с 5% до 96 млрд. долара. Рекламните приходи на националните телевизии се очаква да останат без промяна, докато тези на регионалните телевизии ще отчетат ръст от 10%, външната реклама ще нарасне с 2%, печатната реклама ще отбележи спад от 18%, а радиорекламата ще отбележи понижение от 4%, според Magna.

ЕС въвежда дигитален данък, засягащ Google, Facebook и AppleЕвропейският съюз планира да обложи големите мултинационални технологични компании, като Google, Apple и Facebook, с „дигитален данък”

През 2017 г. дигиталната реклама отбеляза ръст с 18%, докато продажбите на традиционна офлайн реклама намаляват с близо 5%.

Понижение при банерните реклами

Почти всеки дигитален формат отчита ръст през миналата година, с изключение на статичните банерни реклами, където има понижение от 9% заради блокиране на реклами и стагнация при цените. Ръстът при дигиталната реклама е бил концентриран изцяло при мобилната реклама, която бележи повишение от 40% до 48 млрд. долара. Приходите от импресии на десктоп намаляват с 2%.

Приходите от телевизионна реклама през 2017 г. отчитат понижение от 2.2%.

Телевизионните компании успяват да смекчат част от спада в традиционната реклама, като генерират по-добри резултати в дигиталните си платформи. Това обаче не е било достатъчно, за да компенсира спада в продажбите на традиционна ТВ реклама.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...