Китайската пивоварна компания Tsingtao отчете безпрецедентно увеличение на печалбата си благодарение на участието си като спонсор на Олимпиадата в Пекин, съобщи Би Би
Си.

За проекта за спонсорство през първата половина на 2008 г. компанията е похарчила над 232 млн. долара. Проектът обаче е допринесъл за увеличаване на чистата печалба на Tsingtao с 42 на сто до 55.2 млн. долара за същия период.

Американската пивоварна компания Anheuser Busch държи 27 на сто от акциите на Tsingtao, която е вторият по големина китайски производител на бира.

След успешната олимпийска рекламна кампания Tsingtao планира да отнеме лидерското място на вътрешния пазар от China Resources Snow Breweries, сред чиито
съсобственици е лондонската SABMiller, произвеждаща известната марка (Snow.

В момента Китай е световен лидер в потреблението на бира. Вътрешният му пазар обаче е силно диверсифициран и за западните производители често е трудно да се конкурират с китайските марки.

Източник:БТА