През 2006 г. оплакванията на пътници от авиокомпании са се увеличили с 96 на сто, в сравнение с предната година.

Това разгласи на пресконференция днес в Брюксел Европейската мрежа на потребителите. Организацията разпространи днес втория си доклад за европейските авиокомпании като част от потребителския пазар в Европейския съюз.

Повечето оплаквания са заради проблеми с багажа (33 на сто), необявена отмяна на полети (26 на сто) и закъснения на полети (16 на сто).

Много от оплакванията са срещу авиокомпании, които са били "смъмрени" и през 2005 година. Те са от Ирландия, Великобритания, Италия, Германия и Франция.

Според Европейската мрежа на потребителите най-много са се оплаквали пътници от Ирландия, Швеция, Италия, Испания, Германия и Белгия. С помощта на мрежата са решени 42 на сто от получените оплаквания. При 28 на сто от случаите се е стигнало до частично уреждане, 12 на сто са се оказали неоснователни, а 17 на сто чакат решение.

Два вида пречки създават особено сериозни проблеми при решаването на потребителски оплаквания, изтъкна Европейската мрежа на потребителите.

Първата е, че авиокомпаниите много често изискват предоставяне на "допълнителни обстоятелства", като целта е да се затрудни или направи невъзможно изплащането на компенсации.

Втората е, че в някои случаи те въобще не отговарят както на оплакващи се пътници, така и на самата Европейската мрежа на потребителите.

Еврокомисарят Меглена Кунева непрекъснато призовава потребителите да са активни, да знаят правата си, да се оплакват, когато има защо. Още преди време посочихме, че нашата служба е идентифицирала проблеми, свързани с обслужването на пътници от авиокомапаниите. Днешният доклад е едно силно доказателство за това, коментира за БТА Хелън Кърнс, говорител на Кунева.