От BMW Group обявиха днес, че са продали 500 000 електрически автомобила, отбелязвайки това постижение на живо в Twitter, което мнозина заподозряха като шега с главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск.

Към края на ноември Мъск пусна поредица от съобщения в Twitter, които явно отразяваха броя на поръчките на новия пикап на компанията Cybertruck.

На 24 ноември, например, милиардерът просто написа 200k, като няколко дни по-късно последва пост 250k.

Съобщенията предизвикаха доста дискусии, особено относно това какво точно има предвид Мъск с думата „поръчки”.

От BMW започнаха своята поредица съобщения в Twitter в сряда вечерта, като първото число беше 499 820.

Днес отброяването приключи при 500 000 с обяснението, че досега са продадени половин милиона електромобила на BMW Group.

Според компанията това се равнява по един на всеки 4 минути, информира CNBC.

“Половин милион продадени коли е най-доброто доказателство, че нашите електромобили задоволяват нуждите на клиентите,” заяви Оливер Ципсе, председател на съвета на директорите BMW.

Колите на Илон Мъск Там няма само електромобили!

Ципсе заяви, че тази дейност на компанията “ускорява темпото значително” и че от BMW имат за цел да имат 1 милион електромобила по пътищата в рамките на две години.

BMW Group в момента предлага 12 електрически модела. До 2030 г. компанията иска половината от автомобилите, които продава, да са електрически.

Освен Tesla, някои от големите играчи в автомобилната индустрия също предприемат сериозни ходове в сферата на електромобилите.

През ноември от Volkswagen Group официално започнаха серийното производство на своя електромобил ID.3. Германският автопроизводител планира да пусне “близо 70 нови електрически модела” до 2028 г.

През март японският автопроизводител Nissan обяви, че компактният хечбек модел се е превърнал в първия електромобил с продажби от над 400 000 броя.