Японският гигант Panasonic обяви големи загуби за първото тримесечие на бюджетната година, изтъквайки, че причината за това са слабите продажби на телевизионни и дигитални камери, както и на друга електроника в условията на рецесия, предаде АФП.

Panasonic отчете чиста загуба от 52.98 милиарда йени (560 милиона долара) за тримесечието от април до юни спрямо печалба от 73.03 милиарда йени година по-рано. Приходите са намалели с 25.9% до 1.60 трилиона йени. Освен това компанията отчита оперативна загуба от 29.18 милиарда йени спрямо печалба от 109.57 милиарда йени през същия период на миналата година "главно заради последиците от рязкото свиване на продажбите и намаляването на цените", съобщи компанията в комюнике.

Panasonic остави непроменени прогнозите си за загуба от 195 милиарда йени за цялата бизнес година до март 2010 г., като предупреди, че ценовата конкуренция може да се засили още повече. Компанията очаква продажбите й да намалеят с 10% до 7 трилиона йени, но оперативните печалби ще се увеличат с 2.9% до 75 милиарда йени. Японският гигант съкращава 15 000 работни места и закрива десетки заводи в усилията си да се възстанови от първата си годишна загуба през последните шест години.

Източник: БГНЕС