Паркирането изчезва в Европа

2150
Паркирането изчезва в Европа

Европа притиска шофьорите в полза на алтернативни начини на превоз, пише на първа страница днес вестник "Ню Йорк таймс".

Американските градове синхронизират светофарите на зелена вълна, за да подобрят автомобилния трафик и предлагат приложения за мобилни телефони, с които шофьорите могат да открият свободни места за паркинг, а много европейски градове правят тъкмо обратното: създават среда, която е открито враждебна към колите. Методите са различни, но целта е ясна - използването на автомобил да се оскъпи и да стане толкова неудобно, че да тласне шофьорите към по-екологични методи на транспорт.

Градове като Виена, Мюнхен и Копенхаген са затворили огромни улични сектори за движение на автомобили. В Барселона и Париж има улици, "наводнени" от популярните програми за обществени велосипеди.

Шофьорите в Лондон и Стокхолм плащат високи такси за задръстване, само за да влязат в сърцето на града. А през изминалите две години десетки германски градове се включиха към национална мрежа от "екологични зони", в които само коли с ниски емисии на въглероден двуокис могат да влязат.

Подобни градове приветстват построяването на нови молове и жилищни сгради, но жестоко ограничават позволения брой места за паркинг. Паркирането на улицата изчезва като явление.

Напоследък дори бивши автомобилни столици като Мюнхен са се превърнали в рай за пешеходците, казва Ли Шипер, сътрудник в Станфордския университет, който специализира в устойчив транспорт. Общинските власти, отговарящи за планирането на трафика в Цюрих пък работят извънредно през последните години, за да тормозят шофьорите.

По пътищата към града са монтирани на често светофари, които забавят и ядосват шофьорите.

Подлезите за пешеходци, които някога позволяваха на трафика свободно да тече през големи кръстовища, сега са затворени. Операторите в непрекъснато разширяващата се трамвайна система в града могат да включват светофарите в своя полза, когато приближават и така принуждават колите да спират, посочва изданието.

В много части на Ловенплац, един от най-натоварените площади в Цюрих, сега е забранено влизането на коли. Където това е разрешено, скоростта им е ограничена до минимална, така че пешеходни пътеки и знаци за преминаване да могат да бъдат премахнати напълно и да се даде право на пешеходците да пресичат където и когато си поискат.

"Ню Йорк таймс" цитира Анди Фелман, ръководител на отдела по планиране на трафика в Цюрих, според когото шофирането в града се е превърнало в "спиране и тръгване". "Това е, което искаме. Нашата цел е да отвоюваме обществено пространство за пешеходците, а не да улесняваме колите!".

Американското издание продължава и с други примери. 91 процента от депутатите в швейцарския парламент отиват на работа с трамвай. Новият мол в Цюрих, Сихл сити, е три пъти по-голям от бруклинския Атлантик мол, но има половината от неговите паркинг места и в резултат на това 70 процента от посетителите отиват там с градски транспорт.

Един от офисите на Европейската агенция за околната среда в Копенхаген има над 150 места за велосипеди и само едно за автомобил, при това за инвалид, отбелязва вестникът.

Източник: БТА

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Cantero
# 0
13:05 | 12 May 2012
Heck yeah this is exactly what I neeedd.
CPAMOTA
# 1
13:09 | 17 September 2011
Явно и европейските политици са умни колкото нашите, та да допускат такава манипулация, която цели да вреди на Европа. Без да съм компетентен в управлението на държава, или икономически съюз, виждам, че това не е решение на въпроса. Колкото по малко се използват автомобили, толкова по малко от тях ще бъдат закупувани, а при спад на продажбите следва съкращаване на работни места, и не само в производството на автомобили, ами в другите сектори свързани с производство, закупуване, притежаване и използване на автомобила. Всичко е целенасочено във вреда на европееца, и няма нищо общо с вредните емисии. Тях ги има като проблем, но решението му е с по екологично ориентирани горива. М/у другото, българин беше изобретил решение на проблема, но нещо изчезна. До някъде е добре, че веднага не сменяме бензина с вода, защото ще настъпи сериозна реформа, и ще има висока безработица. Но нали все пак големите умове живеят охолно, те трябва да измислят как това да не се допусне... но явно не е така...
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 671.110 0.00%
  • BGREIT 114.980 0.00%
  • BGTR30 546.510 0.00%
  • BGBX40 131.350 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1770 1.1771
  • GBP/USD 1.3194 1.3195
  • USD/JPY 112.1530 112.1660
  • USD/CHF 0.9779 0.9780
  • USD/CAD 1.2495 1.2497
  • AUD/USD 0.7852 0.7853
  • USD/BGN 1.6615 1.6618
Ask Bid
  • DOW JONES 22989.58 23013.58
  • S&P500 2558.31 2559.83
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5369.31 5371.31
  • DAX 13018.27 13020.27
  • FTSE 100 7530.63 7532.13
  • ПЕТРОЛ 52.07 52.12
  • ЗЛАТО 1287.89 1288.39
  • СРЕБРО 17.08 17.11

Видео