Паркирането изчезва в Европа

2183
Паркирането изчезва в Европа

Европа притиска шофьорите в полза на алтернативни начини на превоз, пише на първа страница днес вестник "Ню Йорк таймс".

Американските градове синхронизират светофарите на зелена вълна, за да подобрят автомобилния трафик и предлагат приложения за мобилни телефони, с които шофьорите могат да открият свободни места за паркинг, а много европейски градове правят тъкмо обратното: създават среда, която е открито враждебна към колите. Методите са различни, но целта е ясна - използването на автомобил да се оскъпи и да стане толкова неудобно, че да тласне шофьорите към по-екологични методи на транспорт.

Градове като Виена, Мюнхен и Копенхаген са затворили огромни улични сектори за движение на автомобили. В Барселона и Париж има улици, "наводнени" от популярните програми за обществени велосипеди.

Шофьорите в Лондон и Стокхолм плащат високи такси за задръстване, само за да влязат в сърцето на града. А през изминалите две години десетки германски градове се включиха към национална мрежа от "екологични зони", в които само коли с ниски емисии на въглероден двуокис могат да влязат.

Подобни градове приветстват построяването на нови молове и жилищни сгради, но жестоко ограничават позволения брой места за паркинг. Паркирането на улицата изчезва като явление.

Напоследък дори бивши автомобилни столици като Мюнхен са се превърнали в рай за пешеходците, казва Ли Шипер, сътрудник в Станфордския университет, който специализира в устойчив транспорт. Общинските власти, отговарящи за планирането на трафика в Цюрих пък работят извънредно през последните години, за да тормозят шофьорите.

По пътищата към града са монтирани на често светофари, които забавят и ядосват шофьорите.

Подлезите за пешеходци, които някога позволяваха на трафика свободно да тече през големи кръстовища, сега са затворени. Операторите в непрекъснато разширяващата се трамвайна система в града могат да включват светофарите в своя полза, когато приближават и така принуждават колите да спират, посочва изданието.

В много части на Ловенплац, един от най-натоварените площади в Цюрих, сега е забранено влизането на коли. Където това е разрешено, скоростта им е ограничена до минимална, така че пешеходни пътеки и знаци за преминаване да могат да бъдат премахнати напълно и да се даде право на пешеходците да пресичат където и когато си поискат.

"Ню Йорк таймс" цитира Анди Фелман, ръководител на отдела по планиране на трафика в Цюрих, според когото шофирането в града се е превърнало в "спиране и тръгване". "Това е, което искаме. Нашата цел е да отвоюваме обществено пространство за пешеходците, а не да улесняваме колите!".

Американското издание продължава и с други примери. 91 процента от депутатите в швейцарския парламент отиват на работа с трамвай. Новият мол в Цюрих, Сихл сити, е три пъти по-голям от бруклинския Атлантик мол, но има половината от неговите паркинг места и в резултат на това 70 процента от посетителите отиват там с градски транспорт.

Един от офисите на Европейската агенция за околната среда в Копенхаген има над 150 места за велосипеди и само едно за автомобил, при това за инвалид, отбелязва вестникът.

Източник: БТА

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Cantero
# 0
13:05 | 12 May 2012
Heck yeah this is exactly what I neeedd.
CPAMOTA
# 1
13:09 | 17 September 2011
Явно и европейските политици са умни колкото нашите, та да допускат такава манипулация, която цели да вреди на Европа. Без да съм компетентен в управлението на държава, или икономически съюз, виждам, че това не е решение на въпроса. Колкото по малко се използват автомобили, толкова по малко от тях ще бъдат закупувани, а при спад на продажбите следва съкращаване на работни места, и не само в производството на автомобили, ами в другите сектори свързани с производство, закупуване, притежаване и използване на автомобила. Всичко е целенасочено във вреда на европееца, и няма нищо общо с вредните емисии. Тях ги има като проблем, но решението му е с по екологично ориентирани горива. М/у другото, българин беше изобретил решение на проблема, но нещо изчезна. До някъде е добре, че веднага не сменяме бензина с вода, защото ще настъпи сериозна реформа, и ще има висока безработица. Но нали все пак големите умове живеят охолно, те трябва да измислят как това да не се допусне... но явно не е така...
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 663.570 -0.48%
  • BGREIT 114.370 -0.24%
  • BGTR30 549.270 -0.03%
  • BGBX40 129.990 -0.36%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1788 1.1789
  • GBP/USD 1.3430 1.3431
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9876 0.9878
  • USD/CAD 1.2754 1.2755
  • AUD/USD 0.7671 0.7672
  • USD/BGN 1.6590 1.6593
Ask Bid
  • DOW JONES 24548.04 24552.04
  • S&P500 2653.68 2654.18
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5362.98 5364.98
  • DAX 13085.45 13087.45
  • FTSE 100 7461.49 7462.99
  • ПЕТРОЛ 57.10 57.15
  • ЗЛАТО 1252.79 1253.29
  • СРЕБРО 15.89 15.92

Видео