Очаква се пазарът на игрите за мобилни телефони да регистрира значителен ръст през следващите няколко години. По данни на изследователската компания Juniper Research, той ще нарасне от около 3 млрд. долара днес до близо 17.6 млрд. долара до 2011 година.
Най-голям дял се очаква да заемат пазари като Индия и Китай, където конзолните игри не са силно застъпени.

През тази година се очаква продажбите на нови телефони да възлязат на близо 1 млрд. в световен аспект, въз основа на което не е изненадващ стремежът на най-големите компании за разработка на видеоигри като щатската Electronic Arts Inc., френската Ubisoft и др. да се насочват към такива за мобилни телефони.

Като основни заплахи пред бизнеса за игри за телефони обаче се посочват пиратството и нарушаването на интелектуалната собственост, особено разпространено в бързоразвиващата се китайска икономика.

Изследване сочи, че най-бързо разрастване на използването на игровите възможности на телефоните става в групата на жените между 18 и 24 години, като те "даунлоудват" 45% от игрите, сваляни на мобилните телефони от глобалната мрежа.

Проучването сочи още, че игрите за мобилни телефони набират скорост и популярност в развиващите се икономики като Индия и Китай, които се оценяват като най-потенциалните пазари в сектора.

През изминалата година игрите за мобилни телефони са превишили по брой тези на игровите конзоли - факт, каращ компаниите, разработващи видеоигри да обръщат все по-значително внимание на този сегмент.

Миналият месец компанията за видеоигри - SCi Entertainment, сред заглавията на чиито игри влизат имена като Tomb Raider и Hitman закупи компанията, производител на игри за мобилни телефони - Rockpool Games.

Анализатори коментират, че докато музикалните даунлоуди и мобилната телевизия се очаква да генерират значителни приходи в бъдеще за мобилните оператори, игрите за мобилни телефони генерират приходи в момента.