Глобалният пазар на изкуство отчита нова година на ръст през 2018 г., подпомогнат от покупателната мощ на милениалите, сочи доклад на UBS и Art Basel, предава Reuters.

Анкета, проведена сред заможни хора от UBS, разкрива, че милениалите харчат повече за изкуство, използвайки интернет за това, като повечето от тях са готови да отделят големи суми за изкуство спрямо по-възрастните потребители.

Освен това, милениалите осигуряват скок в приходите на артистите от женски пол.

„За поколение, което навярно никога няма да притежава автомобил, апетитът им за купуване на изкуство е окуражаващ”, посочват от UBS.

Общите продажби на пазара на изкуство нарасват с 7%, до 67.4 млрд. долара през 2018 г., по данни на UBS и Art Basel.

Хората между 22 и 37-годишна възраст оформят близо половината от заможните купувачи, които регулярно харчат 1 млн. долара или повече за произведение на изкуството през последните 2 години, въпреки че заемат дял от около 1/3 от всички анкетирани заможни хора, сочи проучването.

Резултатите от анкетата, проведена във Великобритания, Германия, Япония, Сингапур и Хонконг, предоставя информация относно влиянието на геополитическите и икономическите притеснения върху общата обстановка в света на изкуството.

Тъй като милениалите растат в по-добра финансова обстановка и се ползват от смяната на поколенията, която им носи блага, натрупани от техните по-възрастни родители, общото им състояние може да достигне 24 трилиона долара до 2020 г., сочи анализ на Deloitte.

Милениал ли сте? Тогава не сте предприемчив и се проваляте честоОказва се, че милениали, като Марк Закърбърг, са изключение от общото правило

Навиците в потреблението на милениалите може да осигури значителен потенциал както на онлайн продажбите, така и на притиснатия пазар на изкуство, което ще доведе до повишаване на здравето на индустрията.

Това младо поколение, чийто членове притежават над 1 млн. долара в активи, които могат да харчат или инвестират, помага на дигиталния арт пазар да увеличи продажбите си до 6 млрд. долара през миналата година.

Мнозинството от тях поглеждат към социалните мрежи, където купуват изкуство на база листнатите снимки там.

Между 2016 и 2018 г. 93% от милениалите са пазарували онлайн, харчейки средно 106 930 долара, докато по-старото поколение X - между 38 и 52-годишна възраст, е похарчило средно по около половин милион долара за онлайн арт покупки, но с тази разлика, че избира този канал доста по-рядко.