Докато изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск демонстрираше танцувалните си умения, празнувайки пускането на Model Y в Китай, в Детройт - меката на американското автомобилното производство, на никого не му е до танци.

Акциите на Tesla постигат приблизително двойно поскъпване през последните 6 месеца, вдигайки пазарната капитализация на компанията за електрически коли до близо 84.5 млрд. долара – сума с 2 млрд. по-ниска от общата пазарна капитализация на General Motors и Ford Motors.

Въпреки усилията на производителите от Детройт да преструктурират операциите и разходите си, те не могат да конкурират пируетите на Мъск, които често носят аплодисментите на инвеститорите на Wall Street, материализиращи се под формата на ръст в цената на акциите.

Книжата на Tesla поскъпват с 3.88% по време на сесията във вторник, след като Мъск презентира новия завод на компанията в китайския град Шанхай, предава CNBC.

За сравнение, акциите на GM струват 35.15 долара за брой, оформяйки пазарна капитализация от 50.2 млрд. долара, докато тези на Ford се търгуват срещу 9.25 долара за пазарна капитализация от 36.7 млрд. долара.

По думите на Пол Холанд, генерален партньор в Foundation Capital, Tesla е отвяла конкуренцията в САЩ, но едва ли ситуацията ще бъде същата в Китай.

Размерът на пазарната капитализация на компаниите обаче не разкрива цялата картинка. Ако се добавят собственият капитал, дългът, наличните парични средства, то GM и Ford задминават по стойност Tesla.

За сравнение, общата цена на бизнеса на Ford достига 154 млрд. долара, а тази на GM – 132 млрд. долара, сочат данните на FactSet.

Общата цена на бизнеса на Tesla в същото време възлиза на 92 млрд. долара.

Колите на Илон Мъск Там няма само електромобили!

Докато Tesla празнува навлизането си на китайския пазар, GM трябва да се възстанови от двуцифрения спад на продажбите си в Китай през миналата 2019 г.

Ford още не са публикували данни за продажбите в Китай за 2019 г., но като цяло се очаква спад, основно поради търговските спорове между Вашингтон и Пекин.