Най-големият производител на гуми и каучукови изделия в света Bridgestone съобщи днес, че чистата му печалба за финансовия период януари-юни се е понижила с 30 процента. Като причина за спада компанията посочи повишените разходи за суровини и скъпата йена, предаде Асошиейтед прес.

Чистата печалба на Bridgestone се е понижила до 37.2 млрд. йени (341 млн. щ. д.) спрямо отчетените 52.9 млрд. йени за същото полугодие на миналата финансова година, "главно заради повишаващите се разходи за суровини като естествения каучук", заяви говорителят на компанията Фусамаро Ииджима.

Поскъпнал не само естественият каучук, но се е повишила значително и цената на синтетичната гума, сред чиито съставки е петрола, допълни той.

Чистите продажби на Bridgestone се повишиха с 2 процента до 1.641 трлн. йени (15.06 млрд. щ. д.) спрямо отчетените 1.616 трлн. йени за същия период на миналата финансова година,
благодарение на увеличените продажби в нововъзникващите държави в Азия.

Продажбите в региона на Северна Америка са намалели заради забавянето на икономиката в САЩ и поскъпването на йената спрямо долара.

Източник: БТА