Чистата печалба на втората по-големина автомобилостроителна компания на Япония Honda през първото финансово тримесечие на 2009 г. (април-юни) се е свила с 96% или 23 пъти, достигайки 7.56 милиарда йени в сравнение със 173.4 милиарда йени за същия период на 2008 г.

Печалбата се е съкратила на фона на отслабналото търсене на ключовите за компанията пазари и укрепването на курса на йената, отбелязва изданието MarketWatch. В същото време анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, очакваха чисти загуби на Honda за изминалото тримесечие в размер на 56.4 милиарда йени. За април-юни компанията е регистрирала приходи в размер на 2 трилиона йени, което е с 30% по-малко в сравнение с показателите за първото финансово тримесечие на миналата година.

От Honda прогнозират чиста печалба за 12-те месеца, приключващи на 31 март 2010 г., в размер на 55 милиарда йени, което е с 60% по-малко, отколкото показателя за миналата финансова година, но с 38% повече в сравнение с предишната прогноза /40 милиарда йени/.

Продажбите на Honda в Япония са намалели от началото на годината с 13%, но през юни беше отбелязан ръст на реализирани коли за сметка на новия модел Insight. В Китай продажбите на компанията са се покачили с 54% през миналия месец благодарение на държавната програма за стимулиране на търсенето.

Източник: БГНЕС