Печалбата на най-големия южнокорейски производител на автомобили - Hyundai Motor Co. е регистрирала изненадващо понижение от 10% през изминалото първо тримесечие, което бе и петото поредно тримесечно понижение в печалбата на компанията.

Като основна причина за влошаването на финансовия резултат от ръководството на компанията определиха продължаващото поскъпване на националната валута на страната спрямо щатския долар.

За първото тримесечие от компанията отчетоха печалба в размер на 307.4 млрд. вона (330 млн. долара), на фона на реализираната година по-рано печалба от 342.4 млрд. вона.

Продажбите на компанията са се понижили с 2.6% до 6.68 трлн. вона на годишна база.

Поскъпването на националната валута е направило моделите на компанията, като водещия Sonata например, по-скъпи на щатските пазари, докато японските автомобилопроизводители са се облагодетелствали от поевтиняването на японската валута.

Слабо представяне са регистрирали и продажбите на бързоразвиващия се китайски пазар, където те са се понижили с 4.1% за тримесечието до 64 000 автомобила, отново благодарение на скъпата южнокорейска валута.

Продажбите на компанията в САЩ са се понижили с 4.6% през изминалия месец, водени от понижението с 34% в тези на модела Sonatа.

Проблемите на компанията, свързани със скандалите покрай ръководството й, допринесоха за спад в акциите с 24% през изминалата 2006 година.

След оповестяването на резултатите обаче, акциите на компанията отбелязаха повишение от 3.9% до 61 600 вона по време на търговията си в Сеул.

От Hyundai Motor прогнозират повишение в продажбите си с 14% през тази година до 42.3 трлн. вона.