Вторият производител на спиртни напитки в света, френската компания Перно Рикар (Pernod Ricard) съобщи днес, че приходите й са се увеличили с 6,8 на сто до 1,39 млрд. евро през първото тримесечие на годината.

За същия период на миналата година Перно Рикар е имала оборот от 1,30 млрд. евро, предадоха световните агенции.

Средната прогноза на анализаторите, анкетирани от агенция Блумбърг, бе за приходи от 1,35 млрд. евро.

Перно Рикар обясни увеличените приходи със засилилото се търсене на продукцията на компанията на развиващите се пазари.

Продажбите извън САЩ и Европа са нараснали с 12 процента, като най-голямото увеличение е на марката Мартел (Martell).

Северноамериканските продажби са се увеличили с 8,2 на сто благодарение на активното търсене на водката Столичная и уиски Джеймсън (Jameson).

Продажбите в Европа са нараснали с 5,8 на сто, като компанията отбелязва активното търсене на джин Бийфийтър (Beefeater) в Испания и на уиски Балънтайнс (Ballantine's) в Източна Европа.

Перно Рикар обяви, че е започнала мащабна рекламна кампания на джина Бийфийтър и рома Малибу (Malibu), чиито права придоби при поглъщането преди две години на компанията Алайд Домек (Allied Domecq) при сделка на стойност 13 млрд. долара.