Водещата компания за производство и продажба на цигари Philip Morris International обяви днес, че печалбата й за третото тримесечие се е намаляла с 14 процента, след като поскъпването на долара е свило размера на спечеленото в други валути, предаде Асошиейтед прес.

Компанията, която е известна с марките Marlboro, L&M, Parliament и Virginia Slims, е продала в чужбина по-малко цигари заради покачването на цените и слабата световна икономика. Philip Morris осъществява целия си бизнес в чужбина, отбелязва АП.

Компанията, която има офиси в швейцарския град Лозана и в Ню Йорк, посочи, че за трите месеца до края на септември е спечелила 1.79 милиарда долара или 93 цента на акция, което е спад спрямо 2.08 милиарда долара или 1.01 долара на акция за същия период година по-рано.

Приходите на Philip Morris са се понижили с 4.6 на сто до 16.57 милиарда долара.

Анализаторите очакваха компанията да отчете по-ниска печалба.

Philip Morris повиши прогнозата си за 2009 година от 3.10 - 3.20 долара на акция до 3.20 - 3.25 долара на акция.

В тримесечния доклад на компанията, поместен на сайта www.tradingmarkets.com, се посочва, че приходите на Philip Morris в ЕС са спаднали с 9.8 процента до 2.4 милиарда долара за третото тримесечие главно заради неблагоприятния валутен курс.

Развитието на пазарния дял на Philip Morris се е подобрило в Алжир, Аржентина, Белгия, Бразилия, България, Канада, Доминиканската република, Египет, Унгария, Република Корея, Мексико, Пакистан, Филипините, Португалия, Русия, Словакия, Швейцария, Турция и Украйна, според публикуваните на сайта данни.

Philip Morris е вторият по големина производител на цигари в света след китайската държавна компания China National Tobacco Corp. През 2008 година Philip Morris се отдели от компанията си майка Altria Group, която е собственик на компанията Philip Morris USA, припомня АП.

Източник: БТА