Пилоти разказват най-страшните си преживявания

29921
Пилоти разказват най-страшните си преживявания

Това, че работата на пилотите е да возят пътници, предполага, че е нещото, което правят най-добре. А наред с управлението на самолета, те полагат усилия и имат мисията да предпазят пътуващите от всякакви ненужни тревоги или страхове, когато те са на борда.

Но възникват проблеми. За които е по-добре пасажерите да не знаят.

Все пак няколко пилота и техните семейства споделят част от своите изживявания. Колкото вълнуващи, толкова и страшни.

1. Един самолет почти се сблъсква с друг по време на излитане

Синът на пилот, който лети за Eastern Airlines, разказва за времето, когато самолетът на баща му се насочва по пистата, приближавайки скоростта на излитане, когато установява, че друг пътнически самолет кара по същата писта.

Спирането на самолета и излитането не е опция, тъй като самолетът се движи твърде бързо, затова пилотът се отдръпва встрани. Според сина, само пътниците от рулиращия самолет разбират какво се е случило.

10 тайни, които пилотът винаги е искал да ви кажеГовори капитанът

2. Кабина започва бързо да губи налягане

По време на полет пилотът и екипажът му установяват, че ушите им започват да глъхнат. Тогава той разбира, че налягането в кабината бързо пада, защото единият канал е счупен. За щастие, контролерите за налягане имат два канала, което означава, че ако един канал не работи, контролерът може да превключи към другия канал.

Точно това прави пилотът и полетът продължава безопасно от там. Но падащото налягане предизвиква доста страх.

3. Самолетът е ударен от светкавица при кацане по време на ледена буря

Пилот трябва да приземи самолет в Питсбърг по време на ледена буря. По средата на снишаването на самолета се появява ярка светкавица и експлозия точно пред пилотската кабина. Поради това пилотът и вторият пилот губят зрение и слух за около 20 секунди.

След като се възстановяват, те успяват да приземят самолета безопасно. Проверяващите на земята откриват две малки дупки в носа на самолета и една в лопатката на витлото, които, според тях, са причинени от мълния.

4. Самолет се движи по пътя на други самолети

Ръководител на полети разказа историята на пилот, който излиза от честотата им. Този самолет се оказва на грешната надморска височина, което означава, че администраторът на полети трябва да променя височината на другите самолети, за да избегне сблъсък.

Пилотът обаче решава да смени височината, което противоречи на всички промени, направени от РВД ръководителя. В крайна сметка, последният успява да действа бързо и да маневрира всички полети.

5. Пилот трябва да приземи самолет със спукана гума и повредено крило

Синът на един пилот разказва за полет на баща си, чийто самолет претърпява инцидент – гумата се пука, а инцидентът довежда до голяма дупка в крилото на самолета. Механици, които по-късно преглеждат машината, са изумени как е кацнал безопасно.

6. Малък самолет почти се сблъсква с два канадски ВВС по време на кацане

Един пилот, летящ от Аляска в Cessna 150 - малък самолет (или по думите му " косачка с крила") е почти обезглавен, от два много по-големи канадски военновъздушни реактивни самолета, които кацат на едно и също летище.

При кацането към малкия самолет се насочват големите самолети. Сблъсъкът е избегнат, а в крайна сметка се оказва, че ръководителят на въздушното движение не е взел напълно под внимание скоростта на самолетите. 

7. Контролиращ въздушното движение почти предизвиква сблъсък между кацащ самолет и медицински хеликоптер

Контролиращ въздушното движение дава разрешение на два самолета да кацнат, когато получава искане за приземяването и на медицински евакуационен хеликоптер, транспортиращ пострадал при критично произшествие.

Контролиращият одобрява искането на хеликоптера и след това разговаря с ръководителя си, след което чуват аларма за предстоящ сблъсък. Тогава контролиращият осъзна, че един от самолетите и хеликоптерът са на една и съща надморска височина, по-малко на миля един от друг.

Самолетът и хеликоптерът се намират на няколко метра един от друг, но успяват да кацнат безопасно. Оказва се, че самолетът е извършил някои маневри по необичаен начин, а хеликоптерът лети много по-бързо, отколкото се очаква.

8. Самолет остава без ток и трябва да кацне ръчно и без никаква помощ през нощта

Самолет, летящ от Торонто до Лос Анджелис, трябва да започне да се приземява, когато светлините в самолета започват да мигат и токът се изключва. След 20-минутна обиколка в пълен мрак, пилотът съобщава, че самолетът има технически проблеми.

Тъмнината и обиколката продължават още близо час, преди пилотите да решат да рискуват и да приземят самолета. Оказва се, че те губят всякаква връзка и комуникация със земята и предприемат тази стъпка на собствен риск, който се оказва оправдан.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg