След 74 дни начело на класацията на магазина за приложения на Apple, Pokemon Go беше детронирана от конкурентната игра Clash Royale, създадена от компанията Supercell, пише френският вестник Les Echos.

След като загуби много потребители, Pokemon Go беше сполетяна от още една лоша новина: от миналия понеделник приложението на Niantic вече не е най-доходоносната игра в магазина за приложения на Apple. Тя беше детронирана от една от емблематичните игри на Supercell - Clash Royale.

Pokemon Go беше на първо място в тази категория в продължение на 74 последователни дни. Това я поставя на трето място сред най-успешните мобилни приложения в историята, въпреки прехласването по нея на целия свят това лято след пускането й в края на юли.

Pokemon Go остава далеч зад рекордьора Clash of Clans - друг успех на Supercell, който остана 347 последователни дни начело на класацията на магазина за приложения. Със 109 дни Candy Crush Saga запазва второто си място.

Няколко са причините за срива на Pokemon Go. Играта преживява прогресивно намаляване на интереса на почитателите си. В месеците след пускането й 15 милиона играчи се отказаха от авантюрата, уморени от бъговете и ограниченията на играта.

Според анализаторите на Slice Intelligence 79 на сто от играчите, които плащали, за да играят, вече са се отказали от приложението. Все пак играта на Niantic е позволила една седмица след пускането й удвояването на броя на хората, които харчат пари на пазара за мобилни игри.

Спадът на интереса към Pokemon Go е резултат и от появата на играта Clash Royale на Supercell, която беше пусната един ден по-рано. Компанията въведе известен брой нови елементи в играта, като виртуални предмети, които могат да се купят, отстъпки върху вече съществуващи предмети и нов начин на игра.

Последиците от промените се усетиха съвсем скоро: разходите на играчите, които от няколко месеца намаляваха, веднага започнаха да се повишават. Така генерираните ежедневни разходи от приложението се утроиха.



Това обаче съвсем не означава, че Pokemon Go вече е погребана. Тъкмо напротив, приходите от приложението продължават да са големи, въпреки загубата на потребители. Това се случва често в света на мобилните игри.

Техният икономически модел се основава главно върху малък брой играчи, които са готови да похарчат много пари, за да постигнат напредък. Въпреки загубата на близо 15 милиона играчи за един месец, приходите от приложението са намалели само с 2% в същия период, сочат данни на компанията Apptopia. До момента генерираните приходи от Niantic са близо 500 млн. долара.

Освен това компанията се готви да пусне цяла серия нововъведения, които трябва да възвърнат интереса на потребителите или поне на най-ревностните от тях. Миналата седмица Pokemon Go въведе възможността да се избира „Покемон за компания“, който придружава играча.

Освен това студиото пусна в продажба аксесоар, който трябва да направи играта по-лесна. Очакват се още нововъведения в близко бъдеще.

Сайтът Wired напомня, че играта все още не е налична в големи държави като Китай, Индия, Русия и някои африкански страни. А това са пазари с потенциални три милиарда играчи.