Близо половината потребители на Google News само четат заглавията на новините, без да посещават уебсайтовете на вестниците, показа проучване.

Данните на Outsell Inc.вероятно ще осигурят допълнителни аргументи на издатели като Рупърт Мърдок, които критикуват Google и други портали, че публикуват линкове към новините без да разделят приходите от рекламите.

В отговор на критиките на Мърдок и други магнати, Google съобщи, че изпраща „около 100 000 кликания всяка минута" към медийните уебсайтове, като увеличава приходите им от реклами. Анализаторът Кен Доктор заяви, че „Ефектът на Google върху новинарската индустрия е особено фрапиращ".

Според него, Google изпраща трафик към уебсайтовете, но и отнема значителен дял. „Цели 44% от посетителите на Google News четат заглавията без да посещават индивидуалните сайтове на вестниците".

30% от запитаните са заявили, че те не използват Google за откриване на новини, като предпочитат други услуги или посещават директно новинарските сайтове.

Други 12% използват Google, за да намерят новинарски сайт, а после използват търсачката на сайта, за да намерят други статии. 14% се връщат в Google, за да открият други новини.

Изследването Outsell е проведено с участието на 2787 потребители за навиците им офлайн и онлайн. Границите на допустима грешка са в рамките на 3%.

Източник: БГНЕС