Щатската автомобилна марка Pontiac от вчера вече не съществува, информира AP.

Осемдесет и четири годишната марка, която постепенно отмираше, след като General Motors реши да я закрие през миналата година, се справяше все по-зле на пазара от години. Краят на марката дойде вследствие на слабата й корпоративна стратегия и променящите се вкусове на шофьорите. Вчера изтекоха и договорите на GM с дилърите на Pontiac.

Дори и преди фалита на GM продажбите на Pontiac бяха паднали значително от пиковите си нива от близо 1 млн. автомобила през 1968 г.

На върха на славата на марката моделите на Pontiac като GTO, Trans Am и Catalina се радват на особена популярност поради мощните си двигатели цветовете си като "тигрово златно."

Към края на 80-те години на миналия век, когато моделите на Pontiac свалят мускулестите си ризи, обличат костюми и се опитват да се държат като останалите автомобили, марката вече губи своето предимство.

През 2008 г., която е последната пълна година за Pontiac, преди GM да обяви закриването на марката, продажбите възлизат на 267 000, или по-малко от една трета от продадените през 1968 г. коли.

Pontiac е основана през 1926 г. и произвежда автомобили за работническата класа, докато срив в продажбите почти на унищожава марката през 50-те години на миналия век. GM я съживява, като я обвързва с автомобилните състезания. След това всеки бум в продажбите на Pontiac се дължи на скоростта на автомобилите, а всеки срив в демодираните или скучни модели.

Залезът на Pontiac води началото си от липсата на последователна стратегия за марката. Ръководните органи се сменят се сменят през няколко години като всеки от тях си има собствена визия. Някои от тях дори се опитват да превърнат Pontiac в луксозна марка.

Въпреки откъслечните успехи през последните 30 години, Pontiac никога не успява достигне продажбите си от 60-те години на миналия век.

Продажбите през тази година съставляват по-малко от 1% от 2.2-та милиона автомобила, които GM се очаква да продаде. GM произведе последния автомобил от марката Pontiac през май.