„Да се накарат интернет юзърите да плащат за новини онлайн на този етап е все едно да се накарат пеперудите да се върнат обратно в пашкулите", сочи ново изследване, цитирано от АР.

Изследването сочи, че поне шест от 10 американски граждани се информират от интернет всеки ден. Средно всеки човек прекарва три минути и четири секунди за посещение на новинарски сайт.

Около 35% от онлайн потребителите обявяват, че имат любим новинарски сайт, който посещават всеки ден.

Едва 19% от юзиръте обаче, които имат подобен сайт, който посещават ежедневно, са склонни да плащат за новините в него, включително и тези които го правят.

Наблюдава се и слаба лоялност. 82% от хората заявяват, че ще започнат да се информират от други сайтове, ако тези, които посещават редовно започнат да им искат пари за абонамент.

През изминалата година онлайн рекламата е регистрирала първото си понижение от 2002 година, според данни на консултантската фирма eMarketer.

Четири от всеки пет американски онлайн потребители са заявили, че никога или изключително рядко са кликали на онлайн реклама.

Въпреки големия избор от сайтове, посещенията са концентрирани към най-големите портали - Yahoo, MSNBC, CNN, AOL и The New York Times в САЩ.

Това в известна степен внася лъч надежда, че може да се стигне до някаква форма на платен достъп до информация, ако най-големите съумеят да се разберат как би могло да стане това.

Изследването сочи още, че ако потребителите са принудени по някакъв начин да плащат за интернет съдържание, то те биха предпочели някаква форма на различни абонаментни планове, даващи им достъп до различна по своето естество информация.

Изданието Wall Street Journal изисква плащане за достъп до съдържанието му, като наскоро и от The New York Times обявиха, че ще искат някакъв абонамент за пълен достъп до изданието.

Наблюдава се и коренна промяна на навиците на онлайн потребителите. Една четвърт от американците заявяват, че получават новини на своите мобилни телефони, или се информират от социалните мрежи.