Доверието на потребителите в световен мащаб се е засилило през второто тримесечие, което е признак, че хората приемат идеята за глобално икономическо възстановяване. Това сочат данни на изследователската компания Nielsen, цитирани от Асошиейтед прес.

Индексът на Nielsen, измерващ глобалното потребителско доверие, се е повишил до 82 пункта през юни или с 5 пункта спрямо равнището си за март благодарение на подновения оптимизъм на потребителите и възходящата тенденция на фондовите борси в страните с нововъзникващи пазарни икономики и водещи азиатски държави.

Изследването, в което са включени 14 029 потребители от 28 страни, показва, че според 71 на сто от анкетираните тяхната държава е в рецесия.

Това е спад в сравнение с дела (77 процента) на отговорилите по същия начин през март, когато е направено предишното проучване.

Източник: БТА