Потребителското доверие във Франция е на най-ниското равнище от 20 години

431
Потребителското доверие във Франция е на най-ниското равнище от 20 години

Потребителското доверие във Франция през февруари е спаднало до най-ниското си равнище от над две десетилетия, след като ускорената инфлация принуди домакинствата да купуват по-малко луксозни стоки. Това обяви днес националният статистически институт (INSEE), цитиран от Ройтерс.

Инфлацията едва ли ще намалее скоро, след като производствените цени, които са показател за натиска, оказван от високите цени на петрола, се покачиха с най-голямото си темпо от над седем години през януари. Причина за това е поскъпването на хранителните продукти и енергията, допълва БТА.

Публикувана малко преди първия тур на местните избори в страната, подобна информация засилва обществения натиск върху президента Никола Саркози, чиито обещания за увеличаване на покупателната способност на избирателите му помогнаха да дойде на власт през 2007 година.

Потребителското доверие във Франция е спаднало до минус 35 пункта през февруари, което е най-ниското му равнище, откакто е започнало отчитането на този показател през 1987 година. Този резултат надмина единодушните очаквания на икономистите за съвпадение с данните от януари, когато потребителското доверие бе минус 34 пункта.

Производствените цени са се покачили с 0.5 процента през януари спрямо предходния месец и с 4.9 на сто на годишна база заради силното нарастване на цените на земеделските стоки и енергията.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg