Австралийската марка за сърф, скейт и ски екипировка Billabong бе придобита за 155 млн. долара от конкурентната компания Boardriders.

Придобиването е свеж въздух за Billabong, тъй като през последните 5 години компанията отчете печалба само веднъж, предава BBC.

През миналата година австралийската фирма записа загуба от 58 млн. долара, или три пъти по-висок негативен резултат спрямо 2016 г.

Billabong продава дрехи и аксесоари чрез своите 8 различни бранда и често спонсорира сърф събития навсякъде по света.

Boardriders бяха познати преди като Quiksilver. Въпреки смяната на името на фирмата, към днешна дата Boardriders продължават да продават дрехи, брандирани с оригиналното им име.

Компанията е собственост на американския фонд Oaktree Capital Management, който, така или иначе, беше най-големият инвеститор и в Billabong.

Добре позиционирани в скейт, сърф и ски сегмента, двете компании разполагат с общо 630 магазина в 28 страни по света, посочват от Boardriders.

Billabong е основана през 1973 г., като през 2000 г. се листва на австралийската фондова борса.

През 2012 г. компанията отказа предложение за придобиване, което беше на четворно по-висока цена от сумата по настоящата сделка.

През 2013 г. компанията се представи толкова зле, че стойността на всичките ѝ брандове намаля драстично, сривайки цената на марката Billabong почти до нула.

„Силата на брандовете на Billabong е в тяхната автентичност и история”, казва изпълнителният директор Нийл Фиск.

Quiksilver също е австралийска компания, която е основана през 1969 г., но впоследствие се мести в САЩ, където през 1986 г. се листва на капиталовите пазари. След като обявява банкрут през 2015 г., компанията се преструктурира и престава да бъде публична.