Приходите от продажба на билети за кино в Китай изпревариха изненадващо тези, реализирани в САЩ за първите три месеца на тази година.

Приходите от китайските киносалони достигат 20.2 млрд. юана (3.17 млрд. долара) към края на месец март, сочат данните на Variety.

В същото време продажбата на билети в Северна Америка оформя приходи в размер на 2.85 млрд. долара за същия период, посочват Variety, цитирайки данни на ComScore.

Анализатори предвиждаха, че китайският бокс офис ще надмине по приходи този в САЩ още през миналата година, но това не се случи, след като през 2016 г. бе отчетен спад в постъпленията. Като причина за това се сочат малкото качествени филми, пуснати през тази година.

„Растежът отново е налице“, казва Гари Гуо от HSBC Qianhai Securities, цитиран от CNBC.

По думите му, „Операция Червено море“ - местен военен филм, базиран на събитията в Йемен през 2015 г., побеждава по приходи блокбастъра на Disney “Черната пантера“ през месец март. Това се приема за сигнал, че китайската филмова индустрия стартира нов цикъл на растеж.

Сред факторите за настоящата ситуация, Гуо изтъква по-големия брой китайски високобюджетни филми, както и повишаващата се покупателна способност на населението.

Увеличеният брой киносалони в Китай, който имаше основен принос за скока в броя посещения средно на лице през отминалите години, ще има все по-малко влияние върху размера на приходите, смятат анализатори.

Летният боксофис в Холивуд с най-ниски приходи от 2007 г.Това лято повече филми от всякога не достигнаха финансовите си цели

Ent Group - компания за проучвания, предвижда, че китайският бокс офис ще премине границата от 90 млрд. юана (14.1 млрд. долара), а приходите, свързани с филмовата индустрия като цяло, ще достигнат 31.3 млрд. долара през 2022 г.

По думите на Гуо, друга причина за повишените приходи е политиката за пускане на продължения на местни хитове – стратегия, добре позната на любителите на холивудската филмова индустрия.