Продажбите на автомобили в Европа са намалели с 8.2% през миналия месец, продължавайки спада, който започна през май, след като по-високите цени на горивата и напрежението на финансовите пазари намалиха търсенето на модели на General Motors Corp. и Bayerische Motoren Werke AG (BMW), информира Bloomberg.

Регистрациите на нови автомобили са паднали до 1.3 милиона през септември, в сравнение с 1.42 млн. година по-рано, показват данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа. Продажбите за първите девет месеца на годината са паднали с 4.4% на годишна база, до 11.7 млн. автомобила, в сравнение със спад от 3.9% за първите осем месеца на годината.

GM и BMW пострадаха най-много от “замразените” кредитни пазари, които попречиха на потребителите да закупуват автомобили. Продажбите на дребно в Европа отчетоха спад за четвърти пореден месец през септември.

Индексът Bloomberg Europe Autos, в който са включени девет компании, е загубил 19% от стойността си от началото на годината, намалявайки общата пазарната стойност на индустрията до 198 млрд. евро.

На западноевропейските пазари са били регистрирани 1.21 млн. нови автомобила през септември, което представлява спад от 9.3%. Доставките в 10-те източноевропейски страни, които се присъединиха към ЕС през 2004 г. са нараснали със 7.8%, до 93 275 броя. Статистиката на асоциацията не включва данни за Русия.

Продажбите на General Motors в Европа са паднали с 18%, до 129 746 автомобила, след като продажбите на марката Saab отчитат спад от 32%. Базираната в Детройт компания, която също така притежава подразделението Adam Opel в Германия, обяви на 17 октомври, че ще намали производството си в Европа с 40 000 автомобила тази година поради намаляващото търсене.

Регистрациите на нови автомобили и SUV-та от марката BMW отчитат спад от 15%, до 74 367 броя. Най-големият производител на луксозни автомобили в света е в процес на представяне на ново поколение 7-ма Серия луксозен седан и подобрена версия на 3-та Серия. BMW намалява производството с 25 000 автомобила, основно поради слабото търсене в САЩ.