Значителният ръст в продажбите на седани и спортни автомобили в Китай, наблюдаван през предходните месеци, започва да изчезва, сочат изнесени последни данни за продажбите на автомобили в страната.

През юли в Китай ръстът на продажбите на лекотоварни автомобили е възлязъл едва на 6.8% в сравнение със същия месец на миналата година. Това бе и най-слабото му месечно повишение на годишна база от две години насам.

Продажбите на седани са се повишили с едва 1.6% през юли, показват данните на националната асоциация на автомобилопроизводителите в Китай.

Това бе и петият пореден месец на забавяне на ръста на продажбите в страната. За сравнение в началото на годината ръстът на автомобилните продажби в Китай бе двуцифрен.

Анализаторите обясняват този факт със значителното поскъпване на петрола и горивата в световен мащаб. Това кара купувачите да се отдръпват от пазара.

Китай е вторият най-голям автомобилен пазар в света след САЩ, като на развитието на пазара разчитат всички водещи производители. До момента ръстът му неутрализираше слабото представяне на пазари като Европа и Северна Америка.

Освен високите цени на горивата очакваното забавяне на ръста на китайската икономика, на фона на значителната инфлация в страната, са други фактори, които карат китайските купувачи да се замислят преди покупка.

През юли общите продажби на автомобили в страната са възлезли на 488 200 броя. От тях 360 800 автомобила са били седани.

Спадът в продажбите се предопределя и от предприетите усилия от страна на правителството да ограничи потреблението на петролни продукти. Данъкът върху продажбите на най-големите автомобили бе удвоен през тази седмица от 20 на 40%.

В същото време бе занижен данъкът върху продажбите на по-малките и икономични автомобили.