Продажбите на дребно в Япония с най-слаб ръст от юли насам

521
Продажбите на дребно в Япония с най-слаб ръст от юли насам

Продажбите на дребно в Япония са отбелязали през април най-слабия си ръст в последните девет месеца, след като по-високите цени на енергийните и хранителните продукти са принудили потребителите да намалят разходите си за облекло, информира Bloomberg.

Продажбите на дребно в Страната на изгряващото слънце са нараснали 0.1% през април, в сравнение със същия месец на 2007 г., съобщи Министерството на Търговията днес. Осреднената прогноза на 19 икономисти, интервюирани от Bloomberg, беше за увеличение от 0.5%.

Потребителското доверие в Япония достигна шестгодишно дъно, след като нарастването на заплатите не успява да догони най-бързо ускоряващата се инфлация от десетилетие насам. Спадът в разходите на домакинствата крие рискове за икономиката във време, когато износът, основният двигател на растежа през първото тримесечие, се очаква да намалее.
Цената на бензина на дребно в Япония е нараснала до рекордните 160.3 йени за литър (5.84 долара за галон) тази седмица.

Продажбите в универсалните магазини и супермаркетите спадат през април. Продажбите в най-големите вериги магазини за търговия на дребно в Япония са намалели с 2.2% през април, в сравнение със същия месец на 2007 г., което е най-големият спад от юли насам.

Нов отчет, който ще бъде публикуван утре, се очаква да представи още доказателства за забавяне на потребителските разходи. Според 32-ма икономисти, интервюирани от Bloomberg, разходите на домакинствата най-вероятно са намалели с 0.9% през април, след като отбелязаха най-големия си спад от 15 месеца насам през март. Данните за разходите на домакинствата ще бъдат изнесени утре, заедно с данни за инфлацията, промишленото производство и безработицата.

Растежът на потребителските разходи в Япония се е удвоил през първото тримесечие, което е помогнало на икономиката на страната да нарасне с 3.3% на годишна база в периода.

Днешният отчет се базира само на данни от покупките в магазините. В него не се включва онлайн пазаруването и разходите, направени за услуги, осигурени от фитнес зали, ресторанти и кина.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg