Компанията за стрийминг на съдържание Netflix очаква продажбите й по света да надминат тези, реализирани в САЩ, за първи път през следващото тримесечие на тази година.

Прогнозата идва на фона на най-бързия растеж на приходи и абонати в историята на компанията, предава BBC.

Така Netflix вече имат 125 млн. абонати по света, след като успяха да добавят нови 7.4 млн. души през първите три месеца на тази година.

Близо ¾ от новите абонати идват от страни, различни от САЩ.

Анализаторът от GBH Insights Даниел Ивс смята, че резултатите на компанията отразяват нейната „агресивна стратегия за международно разрастване“.

Приходите на компанията нараснаха с 43% на годишна база, до 3.7 млрд. долара, движени от увеличението на абонатите и поскъпването на услугата със средно 14%.

Шефовете на компанията признават, че са изненадани от бързия темп на растеж.

По думите на Дейвид Уелс, главен финансов директор, „бизнесът расте по-бързо, отколкото очаквахме“.

В писмо до акционерите Netflix посочва, че планира да инвестира до 8 млрд. долара през тази година в нови телевизионни продукции на няколко езика, за да задоволи различните вкусове на аудиторията по света.

Кевин Спейси коства 39 млн. долара на NetflixКомпанията за стрийминг услуги Netflix губи милиони долара заради скандалите около известния актьор Кевин Спейси

В последно време Netflix започна да среща конкуренция в лицето на Amazon и Disney, които разработват свои собствени видео платформи.

Поради тази причина, Disney спира да излъчва филмите си по Netflix, считано от следващата година, като най-вероятно ще започне да ги пуска по собствената си стрийминг платформа.

Според анализатори, доминацията на Netflix прави доста трудна задачата за конкурентите на компанията да постигнат нейните резултати.

Според Браян Крафт, анализатор от Deutsche Bank, промяната в телевизионната индустрия и успеха на Netflix поставят традиционните медии в доста трудна позиция, като правят пробива на този пазар трудна работа, дори за големите технологични компании.