Fiat SpA, PSA Peugeot Citroen и Renault SA оглавяват четвъртия пореден годишен спад на продажбите на автомобили в Европа на фона на намаляващото потребителско доверие и рекордните нива на безработица, информира Bloomberg.

Регистрациите на нови автомобили падат с 1.4% през миналата година до 13.6 млн. автомобила, което се дължи основно на 5.8-процентното понижение, отчетено през декември, се казва изявление на европейската Асоциацията на автомобилните производители (ACEA).

Четири от петте най-големи пазара на автомобили на Стария континент се свиват през миналата година, като Испания и Италия оглавяват годишния спад с близо 18% и 11% понижение. Потребителското доверие в Европа отчита спад в осми пореден месец през декември до най-ниското си ниво от август 2009 г. на фона на безработицата, която остава на най-високото си ниво от преди въвеждането на еврото през 1999 г.

Най-големите френски автопроизводители Peugeot и Renault намаляват производствения си капацитет, за да ограничат стоковите си запаси. Главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Маркионе заяви този месец, че европейският автомобилен пазар може да не отчете ръст до 2014 г., като продажбите на коли в Италия през тази година вероятно ще достигнат най-ниското си ниво от 1985 г. и няма да надхвърлят 1.7 млн. автомобила.

ACEA събира данни от страните от ЕС плюс Швейцария, Норвегия и Исландия. Продажбите на автомобили в Западна Европа, които не включват, данните от страните, които са се присъединили към ЕС след 2004 г., падат с 1.3% до 12.8 млн. броя през 2011 г.

Европейските продажби на Peugeot, която е вторият най-голям автопроизводител на континента, падат с 8.8% през миналата година, докато регистрациите на нови коли на Fiat се понижават с 12%. Европейските продажби на Renault намаляват с 8.1%. От компанията обявиха днес, че глобалните й продажби нарастват с 3.6%, тъй като търсенето на развиващите се пазари е компенсирало спада в Европа.

Продажбите на нови автомобили във Великобритания и Франция също бележат спад през миналата година, понижавайки се с 4.4% и 2.1%, респективно. Регистрациите на нови автомобили в Германия, която е най-големият автомобилен пазар в Европа, нарастват с 6.1% през декември, забавяйки ръста в продажбите за цялата година до 8.8%.

Автомобилният пазар в Испания, който достигна своя пик от 1.61 млн. автомобила през 2007 г., вероятно няма да отчете нов рекорд през това десетилетие, според Джонатан Поскит, анализатор в J.D. Power & Associates.

От J.D. Power прогнозират, че продажбите на автомобили в Западна Европа ще паднат до 12.6 млн. броя през 2012 г.

Daimler AG, чието подразделение Mercedes-Benz, е третият най-голям производител на луксозни автомобили в света след Bayerische Motoren Werke AG (BMW) и подразделението на Volkswagen AG Audi, отчита 0.4% ръст в продажбите в Европа през миналата година, което се дължи отчасти от скок в продажбите с 8.3% през декември.

GM, чиито основни марки в Европа са Opel и Vauxhall, отбелязва 1.9-процентно понижение в продажбите за 2011 г. и 15% спад само през декември. Продажбите на Ford Motor Co. в Европа намаляват с 2.9%.

Европейските продажби на Volkswagen, който е най-големия автопроизводител на континента, се увеличава със 7.8% през 2011 г. Базираната във Волфсбург компания притежава също така и марките Skoda и Seat.

BMW увеличава продажбите си в Европа със 7.7% през миналата година, отчитайки рекорден брой продажби в световен мащаб, които достигат 1.7 млн. автомобила. Ръстът на продажбите на компанията в Европа за миналата година намалява, вследствие на 3.2-процентно понижение в продажбите през декември.