Когато катарски шейх поискал от консиерж в лускозния хотел Raffles Dubai да достави подарък на съпругата му, служителят, специализиран в удовлетворяването на желанията на гостите, отвърнал „Разбира се, сър. Какъв подарък?“.

Rolls Royce Ghost, последния модел, отвърнал шейхът.

Возилото трябвало да бъде доставено до Катар в срок до следващата вечер.

Годината била 2012. Харълд Абонитала, сега главен консиерж в хотела Habtoor Palace, счита това за най-голямото предизвикателство под формата на желание на гост, в своята 14-годишна кариера.

"Бях целият вир-вода“, спомня си той. Беше четвъртък вечерта и при положение, че петък се смята за свещен ден в Дубай, повечето магазини и услуги няма да работят.

Той отишъл с бясна скорост до шоурума на Rolls Royce, като до 8 часа вечерта вече бил закупил луксозната кола. Но как да транспортира автомобил за 300 хил. долара на дистанция от близо 650 километра до залез слънце на следващия ден?

Благодарение на контактите си, той намерил друг петзвезден консиерж, чийто чичо работел в логистична компания. Чичото помогнал да се осигури самолет, коойто да закара колата, но това станало срещу солена цена.

„Ще струва 350 хил. дирхама (около 95 хил. долара)“, казал Абонитала на госта. „Не ми давай тарифи, просто го направи“, казал шейхът.

Изпълнението на всевъзможни желания и капризи на заможни гости е ключовото качество на всеки член на Les Clefs d'Or, международна асоциация на елитните консиержи (concierges), пише CNN.

Разпознаваеми по златните ключове, закачени на техните ревери, мрежата на елитните консиержи обхваща 80 държави и приблизителни 4000 души.
Те се гордеят с това, че могат да направят и невъзможното възможно.

Ела Ланзанас, главен консиерж на петзвездния Fairmont Dubai и член на Les Clefs d'Or, веднъж убедила ливански стилист да зареже всичките си анганжименти, като наела кораб, който да го докара до гост, който се намирал на тридневен круиз. По думите на Ланзанас, гостът посочил, че няма време да отиде на фризьор за предстояща вечеря.

Мрежата на Clefs d'Or обаче направила всичко това възможно. „Най-важното за мен е да изпълнявам желания в последната минута и да правя гостите щастливи. Дамата беше удовлетворена от начина, по който бе направена косата й“, казва тя.

"Консиержите ще удовлетворят всяко желание, докато то е морално, легално и възможно за човек“, пише за организацията в тяхната LinkedIn страница.

Дубай привлича 15.8 млн. посетители годишно, благодарение на репутацията си, както на бизнес дестинация, така и на туристически хъб.

Очакванията там са доста високи.

"Луксът е в кръвта на Дубай“, казва Аби Сам, президент на Les Clefs d'Or ОАЕ.

„И като консиерж от Les Clefs d'Or , става дума за осигуряването на абсолютен лукс“, добавя Сам.

Тези хостели могат да съперничат и на най-добрите хотелиВече и тук говорим за дизайн

Веднъж гост дал на Сам разфасовка от парфюм, която била без етикет и почти празна. Тя била закупена преди няколко години в Дубай, но гостът не можел да си спомни от къде точно.

По думите на Сам, в Дубай има над 200 магазини за парфюми, като нито един не бил точният. Така консиержът дал парфюма на производител, който извлякъл химическите му съставки и го пресъздал наново в чисто нова опаковка.

"Когато го дадох на двойката, те бяха направо издухани, бяха прекарали 4 дни в търсене. Това са предизвикателствата, с които се срещаш и ако си добър консиерж, преодоляваш“, казва Сам.

Когато парите говорят, всички слушат, казва Абонитала, размишлявайки как и най-лудите желания на гостите биват изпълнявани. Ако гостът е с ограничен бюджет, тогава задачите са доста по-голямо предизвикателство.

Такива са гостите, които използват Instagram и планират визитата си преди да са пристигнали.

"Те знаят за какво говорят. Проучили са мястото, знаят какво да очакват и изстискват консиержите за всичките им контакти, за да получат намаление тук и там“, казва Абонитала.

Навлизането на технологиите прави ролята на консиержа доста по-трудна работа. Те се конкурират с Instagram и Google, поради, което трябва да са напълно наясно с всички новости и оферти.

Въпреки това, Сам вярва, че това просто вдига стандарта. „Трябва да бъдете по-информирани от самия гост“, казва тя.

В Renaissance Downtown Hotel в Дубай, консиержите са познати като „навигатори“. Те се подвизават като местни експерти, които могат да кажат, неща, които няма да намерите в туристическите брошури.

Клейтъс Джордж, главният навигатор на хотела, посочва, че всичко това се дължи на промяната в тенденциите, които вече изисикват предлагане на „скрити диаманти“, вместо обичайните турстически благини.

По думите му, гостите очакват лично отношение, а когато видят златните ключове на ревера на консиержа, автоматично започват да очакват нещо необходимо.

Пет хотела, разположени във вулканиНе безпокойте!

Един от спомените на Джордж от миналото е, когато успял да намери рядък японски зелен чай Gyokuro Genmaicha, който се търгува на цена от около 16 долара за 100 грама. „Тя беше впечатлена, каза ми, че го е търсила през последните 4-5 месеца, но не е могла да го намери никъде“, добавя той.

За да стане един консиерж член на Les Clefs d'Or се изискват поне 5 години опит в хотелиерската сфера, както и успешното преминаването на тестове и интервюта.

Веднъж обаче получил членство, консиержът печели достъп до международна мрежа от себеподобни, която му осигурява безкрайно количество контакти в името на желанията на гостите.