Канадската компания Electra Meccanica, която произвежда едноместни триколесни електрически коли, планира предприемането на първично предлагане на акции (IPO).

Производителят обяви в средата на тази седмица, че ще осъществи IPO на Nasdaq за 10 млн. долара, предава CNN.

Автомобилът на компанията - на име Solo, представлява интересен едноместен модел с три колела, като двете колела са отпред на колата, а отзад е позиционирано само едно.

Возилото е проектирано така, че да служи за лични цели, вместо масов транспорт, като думата минимализъм лесно може да опише концепцията.

Електрическата кола има пробег при напълно заредена батерия от около 160 километра при максимална скорост от 130 км в час.

Това, че превозното средство разполага само с три колела, означава, че не навсякъде то се счита са автомобил.

Това освобождава Electra Meccanica от задължението да се съобразява с всевъзможни регулации по света, като освен това прави възможно Solo да бъде малък, лек и компактен автомобил.

Колата е дълга 3 метра, или с половин метър по-къса от двувратен Mini Cooper, като освен това тежи с 500 килограма по-малко.

Прототипът, осигурен за тестдрайв, все още не е достатъчно изпипан, което прави поставянето на крайни оценки все още не особено коректно.

Това обаче, което колата веднага предоставя, е моменталното привличане на вниманието на околните поради екстравагантния си вид.

Solo изобщо не прилича на стандартна кола, а по-скоро на футуристична капсула с една седалка за водача и врати от двете му страни.

Мъск иска да направи Tesla частна компанияПоследната голяма идея на Илон Мъск надскача дори собствените му стандарти.

Канадската компания разработва и спортен двуместен модел автомобил на име Tofino, който ще се появи на пазара през следващата година.

Предвижда се спортната кола да вдига максимална скорост от 220 км в час при пробег до 400 км, като цената ще бъде около 50 хил. долара.

Electra Meccanica се отделя от канадската компания на име Intermeccanica през 2015 г., която е дребен автомобилен производител, основан от Франк Рейснер в Торино, Италия, през 1959 г.

Първоначално компанията произвежда тунинг пакети за различни модели коли, но впоследствие започва да работи над собствени превозни средства.

Intermeccanica продължава да оперира в Канада, като понастоящем реновира класически модели Porshe и офроуд модели от Втората световна война.

През миналата година изпълнителният директор на Electra Meccanica Джери Крол нарече Solo „секси” кола в интервю.

„Мога да видя как Даниел Крейг излиза от нея и се чувства добре от това”, казва той.

Засега обаче едва ли Solo ще стане следващата „кола на Бонд”.