Интернет компанията Yahoo! обяви сключването на партньорски споразумения с големи американски традиционни телевизии с надеждата да затвърди завоюваната преднина на зараждащия се пазар на телевизори, свързани с интернет, предаде Франс прес.

Пилотна програма за "интерактивност", излъчвана съвместно с телевизия Си Би Ес (CBS) и канала за телевизионни продажби Home Shopping Network има за цел да позволи на телевизионните зрители да влизат в контакт в реално време с предпочитаните им програми.

"Това е следващата фаза за телевизията и според нас ние имаме стратегическо предимство, тъй като вече присъстваме на пазара от две години", заяви Ръс Шафър от Yahoo пред журналисти преди откриването на Изложението за потребителска електроника в Лас Вегас. "Това позволява един вид диалог в реално време между създателите и телевизионните зрители", обясни Шафър.

Първите телевизори, снабдени с мини програми Yahoo, наречени уиджет (widget), бяха представени на изложението в Лас Вегас през 2009 година и вече 6 млн. домакинства са оборудвани с тях. Yahoo! се надява броят им да достигне 8 милиона до март, когато ще бъдат пуснати в продажба интерактивните телевизори.

Тогава зрителите, гледащи футболен мач, ще могат да бъдат поканени да отгатнат победителя, или да намерят биографията на даден актьор по време на филм. В същото време рекламите ще бъдат насочени към определена категория потребители в зависимост от естеството на гледаната програма.

Японските производители Toshiba и Sony ще включат новата програма на Yahoo в моделите си за тази година, а благодарение на декодиращите устройства, произвеждани от Haier и D-Link, ще могат да се добавят нови функции на по-стари телевизори.

Източник: БТА