Компаниите по света ще увеличат разходите си за онлайн реклама с между 15-10% в близките години, което е феноменален темп на разрастване, коментира IDC.

Тази година 65.2 млрд. долара ще бъдат похарчени за онлайн реклама в света, което е около 10% от целия рекламен пазар.

Все повече фирми осъзнават необходимостта от това да промотират стоките и услугите си по интернет и постепенно увеличават частта от бюджета си заделена за тази цел.

До 2011 г. цифрата ще достигне 106.6 млрд. долара, което ще бъде 14% от целия рекламен пазар, прогнозират от IDC.

Най-популярният формат ще остане рекламирането в търсачките по ключова дума, което в момента генерира около една трета от всички приходи.

На второ място ще бъдат рекламите от типа „банери“, които в момента имат дял от 20%, следвани от онлайн обявите (19%).

Бърз ръст ще отбелязват по-скъпите реклами, като тези във видео формат, които ще се разрастват с около 50% на година.

Според прогнозите на IDC, секторът на онлайн реклама ще продължи да бъде най-голям в САЩ, където до 2011 разходите на компаниите за този вид рекламиране ще нараснат на 45 млрд. долара. Най-бърз темп на ръст, обаче ще има в страните от Източна Европа, Близкия Изток и Африка, където секторът расте всяка година със съответно 42.1% и 29.8%.

Онлайн рекламата ще има най-голям дял в общия рекламен пазар в страните от Западна Европа, където до 2011 г. компаниите ще харчат около 18.2% от бюджета си за това. Тези проценти в Япония и САЩ ще бъдат съответно 16.3% и 14.6%.

Днес най-много по интернет се рекламират фирми, които се занимават със следното: еротика и порно индустрия, хазарт, обмен на информация, електроника и компютри. Тези ще останат основните теми и през 2011.

В друг свой доклад IDC прогнозира, че тази година почти една четвърт от населението на света (или 1.4 млрд. души) ще използват интернет редовно, а тази цифра ще достигне до 30% до 2012 г.

Днес най-популярното устройство за влизане в интернет все още е компютърът, но през 2012 г. хората ще ползват все повече мобилни устройства.

Любопитно е и че миналата година Китай е изпреварил САЩ като държавата с най-много интернет потребители.