Разходите за реклама в САЩ са се понижили с 3.7% през второто тримесечие на годишна база, което бе и най-големият спад от 2001 г. насам, сочат публикувани днес официални данни.

За първото полугодие понижението в разходите за реклама е 1.6%, след като през първото тримесечие на годината те отбелязаха ръст от 0.6%.

На фона на понижението им за полугодието обаче разходите за интернет реклама са се повишили с 8%.

Тези за телевизионна реклама са се понижили с 2.4% за полугодието, сочи още изнесената статистика на изследователската компания TNS Media Intelligence.

Сред основните причини за намаляването средствата, предназначени за реклама, са били съкращенията в рекламните бюджети на мобилните оператори и производителите на автомобили, които преживяват относително тежък момент.

Автомобилопроизводителите, които са и най-големият рекламодател в САЩ, са намалили рекламните си бюджети с 11%, до 6.48 млрд. долара, през първите шест месеца на настоящата година.

Рекламите в националните вестници са отбелязали понижение от значителните 9.5% през първото полугодие, докато в местните са спаднали с 7.1%.

Разходите за реклама през третото тримесечие се очаква да продължат да се понижават и да са най-слабите такива от 1991 г. насам.

В отговор на тази тенденция рекламодателите пренасочват рекламни бюджети към интернет и кабелните телевизии с цел по-ефективното достигане на специфични таргет групи.