Изпълнителният директор на Facebook Марк Закърбърг призова регулаторите да играят „по-активна роля” в устанояването на правила за употребата на интернет в момент, в който социалната мрежа е изправена пред множество критики за бизнес модела и политиката си.

Закърбърг, който е подложен на натиск поради провала на Facebook да защити поверителността на личните данни на потребителите на платформата, публикува материал в изданието Washington Post, което всъщност е собственост на шефа на Amazon Джеф Безос, че „стандартизираният подход” за премахване на съдържание ще продължи да държи интернет компаниите „отговорни”, предава Reuters.

„Чрез обновяване на правилата за интернет, можем да запазим най-доброто от тях – свободата на хората да изразяват себе си и за предприемачите да изграждат нови неща – като също така защитим обществото от по-големи вреди”, пише Закърбърг.

Материалът идва след публикация, отново на Washington Post, че правителството на САЩ преговаря с Facebook за споразумение относно мултимилионна глоба, наложена на компанията по повод провала ѝ със защитата на личните данни.

Закърбърг призовава още за обновяване на законите, фокусирани върху сигурността по време на избори, включително въвеждането на нови правила, насочени към онлайн политическата реклама, които да „отразяват реалността на заплахата”, надвиснала над социалните платформи в интернет.