Рупърт Мърдок: Моделът на вестникарския бизнес е мъртъв

655
Рупърт Мърдок: Моделът на вестникарския бизнес е мъртъв

Традиционният модел на вестникарския бизнес, основан преди всичко на доходите от реклама, е мъртъв, пише медийният магнат Рупърт Мърдок в статия, публикувана в притежавания от него в."Уолстрийт джърнъл".

"Нека си признаем - бизнес модел, който разчита главно на онлайн рекламата не може да издържа вестникарски издания в дългосрочен план", смята Мърдок, но твърди, че старият модел няма да се промени, тъй като по думите му е основан на "полумонополни" организации.

По думите на Мърдок мнозина са на мнение, че информационният бум ще доведе до упадък на традиционните медии - вестници, списания и телевизионни канали - и ще предизвика криза в журналистиката. "Аз обаче съм на противоположното мнение - бъдещето на журналистиката е по-обещаващо от всякога", посочва Мърдок.

Според него новите технологии позволяват на журналистите да достигат до милиарди хора по целия свят и да им дават информацията, от която се нуждаят. Мърдок обаче предупреждава, че някои медии няма да се адаптират към "дигиталната реалност на новия ден и ще се провалят".

"В бъдеще добрата журналистика ще зависи от способността на медийните компании да привличат потребители, предлагайки им информацията, за която те са готови да платят, защото качественото съдържание не е безплатно", подчертава Мърдок.

"Ще перефразирам един известен икономист - няма безплатна новина и ние ще се погрижим да получаваме честна, но разумна цена за качеството, което предлагаме", отбелязва магнатът. В тези условия многократно се увеличава значението на "добрата журналистика, която се отличава с две характеристики - висок професионализъм и обективност".

Рупърт Мърдок предлага нов модел за вестникарския бизнес в епохата на съвременното информационно общество - въвеждането на платен достъп до статиите и информациите, разпространявани чрез интернет. "Критиците казват, че хората няма да плащат. Аз обаче вярвам, че те ще го направят, но само ако им дадем нещо добро като качествено и полезно. Потребителите ни са достатъчно умни, за да знаят, че не можеш да вземеш без да дадеш", заяви Мърдок.

Неотдавна ръководството на "Нюз корпорейшън", в която влизат водещи британски и американски издания като "Таймс", "Сънди таймс", "Уолстрийт джърнъл" и телевизионните канали "Скай нюз" и "Фокс", обяви, че от първата половина на 2010 г. въвежда платен достъп до информационната си продукция в интернет.

Източник: БТА

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 668.180 -0.35%
  • BGREIT 114.300 -0.41%
  • BGTR30 546.260 -0.13%
  • BGBX40 130.720 -0.20%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1837 1.1838
  • GBP/USD 1.3155 1.3157
  • USD/JPY 112.5630 112.5750
  • USD/CHF 0.9754 0.9755
  • USD/CAD 1.2480 1.2482
  • AUD/USD 0.7869 0.7870
  • USD/BGN 1.6522 1.6525
Ask Bid
  • DOW JONES 23144.60 23148.60
  • S&P500 2559.09 2559.59
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5363.77 5365.77
  • DAX 12982.63 12984.63
  • FTSE 100 7516.67 7518.17
  • ПЕТРОЛ 51.59 51.64
  • ЗЛАТО 1287.92 1288.42
  • СРЕБРО 17.21 17.24

Видео