В типичен работен ден стотици тежки камиони пристигат в огромния комплекс Chempark Leverkusen до река Рейн в Западна Германия. В последните две години камионите са принуждавани да заобикалят дълго, за да избегнат рушещ се мост на аутобан, който е от времето, когато Бийтълс са изпълнявали песента Twist and Shout в Хамбург.

Проектиран в началото на 60-те години с капацитет от 40 000 коли на ден, по моста над Рейн днес минават три пъти повече автомобили и той едвам издържа. След откриването на стотици пукнатини, властите затвориха съоръжението за камиони и ограничиха скоростта до 60 км/ч.

Германската инфраструктура все още изглежда доста солидна, в сравнение с тази на САЩ например, а пътищата в източната част на страната - в относително добро състояние, тъй като бяха обновени след падането на Берлинската стена през 1989 г.

Магистралите и мостовете обаче често са от 60-те и 70-те години и тяхното състояние не подхожда на страната, която създава аутобана, магистралната система, на която на много места няма ограничение за скоростта, пише Bloomberg.

Опасенията се засилват от големите проекти, които имат проблеми със закъснения и надхвърляне на бюджетите. Строителството на подземната жп гара в Щутгарт изостава поне с две години, а новото летище на Берлин, което първоначално се очакваше да заработи през 2011 г., е далеч от завършване. (Според някои дори никога няма да бъде открито.)

Германия падна до седмо място от 140 държави в класацията по инфраструктура на Световния икономически форум, след като през 2013 г. заемаше трето място. Около 15% от нейните 70 000 мостове се смята, че са в “критично” състояние, а половината не отговарят на съвременните изисквания, според Германския институт по градските въпроси.

На фона на влошаващите се пътни условия, броят на задръстванията скача с 20% през миналата година - до 568 000, според националния автомобилен клуб ADAC. Правителството отделя поне с по 10 млрд. евро годишно по-малко за пътната система, според Марсел Фрацшер, президент на Института за икономически проучвания в Берлин (DIW).

„Можем да видим икономическите последствия от лошите пътища и мостове,“ казва Фрацшер. “Компаниите твърдят, че лошата транспортна инфраструктура прави Германия по-малко атрактивна за инвестиции.”

Министърът на транспорта на Германия Александър Добринт обяви миналия месец, че министерството планира 264.5 млрд. долара инвестиции в пътища, железопътна мрежа и водни пътища до 2030 г., като по-голяма част от парите ще бъдат използвани основно за поддържка на настоящата инфраструктура. “Знаем, че имаме да наваксваме сериозно,” каза Добринт през февруари.

Намирането на тези пари обаче не е лесно. На фона на желанието си да балансира бюджета, правителството на Ангела Меркел ограничи разходите за инфраструктура. И докато камионите плащат, за да използва аутобаните, в Германия колите се движат по магистралите безплатно.

Пътните такси за покриване на поддръжката на пътищата, както е в Австрия, Франция и Швейцария, са толкова особено непопулярни като политическа идея. Страната също така ще има милиарди евро разходи, които се очаква да направи по пристигналите бежанци.

Германия може да се наложи да преосмисли начина, по който строи магистралите си, според Вулф-Холгер Анрдт от Института по градски въпроси. Пътищата страдат, защото не са проектирани да понесат тежестта на днешните големи камиони, а правителството трябва да приеме мерки, които насърчават компаниите да придвижват по-голяма част от тези товари с влакове, казва Арндт. “Един 24-тонен камион уврежда пътя толкова, колкто 10 000 коли,” според него.

За сега няма оправяне на структури като проблематичния мост на магистрала A1 близо до Кьолн. Мостът е в толкова лошо състояние, че влатите ще трябва да построят нов, които може да не бъде завършен в рамките на десетилетие.

Изоставането на строителните проекти вероятно ще забави трафика години наред в района на Кьолн, където живеят 3.5 милиона души, казва Улрих Сьониус, заместник-председател на местната търговска камара.

“Трафикът единствено ще нараства, затова са необходими повече инвестиции, за да може икономиката ни да продължи да расте,” казва Сьониус. “Този проблем ще го имаме дълго време.”