Най-голямата социална мрежа в Русия ВКонтакте - собственост на Mail.ru Group Ltd., стартира собствено приложение за срещи на име Lovina, което ще предлага бързи видеочатове между потребителите.

Lovina ще позволява видеочат между потребители, харесали взаимно профилите си, както и „въртележка” от кратки чатове за случайни потребители.

Този модел наподобява формулата на бързите срещи, където мъже и жени се ротират за няколкоминутни разговори с надежда, че ще попаднат на подходящ партньор, става ясно от думите на ръководителя на проекта Владимир Макхов, цитиран от Bloomberg.

Badoo, Tinder и Mamba са водещите приложения за срещи в Русия, сочат данните на AppAnnie.

През юни руският комуникационен регулатор Роскомнадзор включи компанията-майка на Tinder - Match Group Inc., в своя „регистър на операторите за разпространение на информация”.

Това означава, че компанията трябва да споделя потребителската информация при поискване от страна на властите или рискува глоби и дори евентуална забрана за опериране на руския пазар.

От ВКонтакте посочват, че моделът с видеочатове е по-сигурен от форматите, разчитащи на снимки и писмена комуникация, тъй като потребителите ще имат по-добра представа кой седи срещу тях и няма да се лъжат по фалшиви или разкрасени снимки.

По думите на Макхов вдъхновението за приложението идва от тричасова среща, която завършила с пълен неуспех.

„Ако имаше видеочат, щеше да ми отнеме минута да осъзная какъв човек е тя и нямаше да отида на тази среща”, казва той.

Lovina използва изкуствен интелект, за да защитава потребителите от неподходящо съдържание – ако алгоритъмът засече интимните атрибути на потребител във видеочат, автоматично ще го блокира.

Компанията посочва, че комункиацията в приложението остава конфиденциална, тъй като записите от видеочатовете не се съхраняват.

Как директивата на ЕС за авторските права ще промени интернетАко сте интернет потребител в Европа, начинът по който ползвате платформи като Facebook и YouTube най-вероятно ще се промени драстично в идните години.

За да се избегнат евентуални пробиви, профилите в Lovina няма да са обвързани с тези във ВКонтакте.

Така социалната мрежа, често наричана „руския Facebook”, иска да разпространи Lovina като самостоятелно приложение сред своите 97 млн. потребители в Русия и съседните страни.

Facebook също тества подобна услуга в няколко страни по света.

През миналата година Tinder добави възможност за споделяне на кратко видео, наподобяващо GIF форматите, докато Badoo добави пълнокръвна опция за видеочат, по информация на TechCrunch.

Lovina ще бъде безплатно за потребителите и няма да показва реклама.

Монетаризацията ще дойде от вътрешни екстри, като възможност за промотиране на профили или достъп до списък с потребителите, които са харесали вашия профил за период, по-дълъг от 48 часа.