Ryanair съобщи, че много от клиентите й вече няма да могат да вземат две чанти в кабината на самолета. Нискотарифната авиокомпания информира, че пътниците без приоритет при качването ще трябва да поберат втората си малка чанта в размерите на безплатния салонен багаж, преди да се качат в самолета.

Ryanair намалява таксите за големите куфари от 35 на 25 паунда, за да стимулира клиентите си да чекират повече багаж. Промените, които ще влязат в сила от ноември, целят да ограничат закъсненията на полети заради големия брой клиенти, качващи по две чанти на борда.

По-рано тази година авиокомпанията съобщи, че е станала жертва на собствената си „доброта“, след като позволила на клиентите си да внасят втора чанта безплатно. Според Ryanair злоупотребите с тази политика са допринесли за забавянето на полети, а хора внасяли чанти, надвищаващи три пъти разрешените размери.

След промените, обявени вчера, пътуващите с Ryanair без приоритетно качване ще могат да внасят само една малка чанта на борда на самолета. В същото време авиокомпанията намалява таксите за чекиран багаж и увеличава допустимото им тегло от 15 на 20 кг.

Просто казано, от ноември Ryanair вече няма да ви позволява да внасяте чантата си на колела в кабината, ако не платите за приоритетно качване. Но все пак чантата ви ще трябва да премине през проверка на сигурността, което означава, че отново няма да можете да слагате самобръсначки, течности и т. н. След това ви вземат багажа на гейта безплатно.

Ryanair печели пари, като пълни самолетите си и минимизира закъсненията на земята. Но пълните самолети не разполагат с достатъчно пространство за всички, които имат куфар на колела, а това води до дълги спорове преди всеки полет, когато по-късно качилите се пътници се нуждаят от пространство за багажа си.

С промяната на политиката Ryanair ще намали закъсненията и ще спести пари. Това сваля цените, но и означава, че пътуващите ще трябва да чакат багажа си, когато пристигнат на летището.

„Промените в политиката за куфарите ще струват на Ryanair над 50 млн. евро на година заради намалените такси за чекиран багаж“, казва главният маркетингов директор на авиокомпанията Кени Джейкъбс. „Но смятаме, че предлагайки големи чанти на по-ниски цени, ще стимулираме повече клиенти да обмислят да чекират багажа си, а това ще намали броя на клиентите с обемен багаж, чакащи с две чанти на гейтовете“, допълни той.

Колко ще плащате за багажа си?

Цените са много вариращи и някои авиокомпании имат таблици, обясняващи различните такси. Цената зависи от датата на заминаване, маршрута, вида на билета, както и от очевидни елементи като размера на багажа.

Пътуването с екипировка като стикове за голф води до допълнителни такси. Повечето авиокомпании налагат по-високи такси за багаж, който е чекиран на летището, а не онлайн.

Ryanair е превозила близо 13 млн. клиенти през август, 10% повече спрямо година по-рано, а самолетите й са били запълнени на 97%. В месеците до края на август тя е превозила 126 млн. пътници, повишение с 13%.

Авиокомпанията обяви повишение с 55% на печалбата си преди облагането с данъци до 397 млн. евро в последното тримесечие.