Ryanair съобщи, че е превозила 11.8 милиона души през септември - с 10% повече спрямо същия месец на миналата година, въпреки хаоса, причинен от отменените полети, предава ВВС.

Миналия месец авиокомпанията съобщи, че хиляди полети ще бъдат отменени през септември и октомври.

В съобщението си Ryanair повтори извинението си към засегнатите от отменените полети и заяви, че е възстановила парите или е пренасочила 98% от пътниците. Останалите 2% все още не са се свързали с авиокомпанията.

„Още веднъж се изнивяваме искрено на нашите клиенти за отменените с дълбоко съжаление полети“, каза маркетинговият директор на Ryanair Кени Джейкъбс. Авиокомпанията информира още, че самолетите й са били пълни на 97% през септември за трети пореден месец.

Гняв на регулаторите

Ryanair обяви първата вълна от отменени 2100 полета в средата на септември, след като промени отпуските на пилотите си, за да се съобрази с новите правила в авиацията за летателните часове.

Към края на септември тя съобщи, че още 18 000 полета ще бъдат отменени през зимния сезон. Мярката засегна над 700 000 пътници.

При първата вълна от отменени полети Ryanair предложи на засегнатите пътници ваучер от 40 паунда на полет като начин за извинение.

Това противоречеше на европейските правила за отменени полети и правата на пътниците и авиокомпанията, в крайна сметка, беше принудена да отстъпи пред исканията на регулаторите и да предостави други възможности за полет на засегнатите пътници.

Миналата седмица ръководителят на британската Гражданска авиация Андрю Хайнс изрази гнева си от факта, че авиокомпанията не се е съобразила със закона, като не е предложила да пренасочи пътници към конкурентни компании.