Ryanair е заплашена от съдебно преследване заради „постоянно подвеждане“ на пътниците относно правата им след отмяната на хиляди полети, съобщава ВВС.

Британската Гражданска авиация съобщи, че е предприела „действия за правоприлагане“ срещу Ryanair - първа стъпка към съдебни действия. Ирландската авиокомпания е сгрешила, като не е пренасочила пътници към конкурентни авиокомпании, допълни Гражданската авиация.

Тя предприема действията, след като Ryanair съобщи вчера, че отменя още 18 000 полета. Новите отменени полети ще бъдат между ноември и март и ще засегнат плановете за пътуване на още 400 000 пътници.

Общо 34 маршрута ще бъдат спрени тази зима, включително пет от София – до Кастелон/Валенсия, Меминген/Мюнхен, Пиза, Стокхолм и Венеция. Ryanair намалява и полетите до още осем дестинации от София – до Милано, Берлин, Рим, Атина, Барселона, Кьолн, Брюксел и Лондон.

По-рано този месец авиокомпанията започна да отменя до 50 полета на ден до края на октомври, което също засегна 400 000 пътници.

Британският регулатор съобщи, че и в двата случая Ryanair не е предложила на клиентите си „необходимата и точна“ информация за правата им. От предоставената информация от нискотарифната авиокомпания на сайта й не ставало ясно, че тя е длъжна да възстанови всички възникнали разходи в резултат на отменените полети.

Тези разходи включват храна, хотели и трансфер за пренасочване на пътниците към други авиокомпании, когато няма подходяща алтернатива, отбелязва Британската гражданска авиация.

Тя вече е отправила писмено запитване до Ryanair с искане да направи публично изявление, с което да увери, че клиентите не са били подведени след първата вълна отменени полети. До момента обаче авиокомпанията не е изпълнила искането.

„Има ясни действащи закони, които целят да помогнат на пътниците в случай на отмяна на полет, за да се минимизират притесненията и неудобството, причинени от обстоятелства, които са напълно извън техния контрол“, каза генералният директор на Британската гражданска авиация Андрю Хайнс.

„Казахме това кристално ясно на Ryanair“, допълни той.

Шефът на авиокомпанията Майкъл О’Лиъри заяви, че „в съответствие с искането на Британската гражданска авиация, свиках извънредно заседание, за да отговорим на притесненията й“.

Авиокомпанията съобщи, че на засегнатите пътници ще бъдат предложени алтернативни полети или пълно възстановяване на парите и те вече са получили уведомление по имейл за промените в полетите до края на октомври.

Те също така ще получат ваучери от 40 евро в едната посока или 80 евро в двете посоки за алтернативни полети, в допълнение към възстановените средства.

Ryanair се оправда за поредицата от отменени полети с объркване на графика с отпуските на пилотите.