Съосновател на социалната мрежа: Време е да разбием Facebook

1829
Съосновател на социалната мрежа: Време е да разбием Facebook

©  The New York Times/YouTube

Преди 15 години Крис Хюз помага на Марк Закърбърг да превърне Facebook от дребен проект в реален бизнес. Сега обаче предприемачът призовава компанията да бъде "разбита".

Хюз изразява мнението си в коментар, публикуван в New York Times, посочвайки, че Закърбърг разполага със сила и влияние далеч отвъд всеки друг в частния и правителствен сектор.

Време е, пише той, регулаторите да разбият Facebook.

„Марк е добър и мил човек. Но съм ядосан, че неговият фокус върху растежа го накара да жертва сигурност и обноски в името на кликове”, посочва Хюз, предава CNN.

„Разочарован съм от себе си и ранния екип на Facebook, че не помислихме повече как News Feed алгоритъмът може да промени нашата култура, да повлияе на изборите и да овласти националистически лидери”, продължава той.

„Разтревожен съм, че Марк се е заобиколил с екип, който подсилва неговите представи, вместо да ги поставя под въпрос”, добавя Хюз.

Предприемачът е поредната личност от технологичния свят, която призовава за стриктна регулация на Facebook и останалите онлайн платформи.

Самият Закърбърг посочва, че е отворен за въвеждането на регулации.

От гледна точка на Хюз, смирената позиция на Facebook относно въвеждането на регулации е начин за избягване на евентуално дело за нарушаване на конкуренцията.

Хюз, който не работи за Facebook от над десетилетие, посочва, че желанието на Закърбърг за доминация е довело до това неговата компания да контролира около 80% от приходите по света, свързани със социалните мрежи.

По думите му, Facebook се е превърнал в „мощен монопол”, който трябва да бъде принуден да се откаже от придобити интернет бизнеси, като Instagram и Whatsapp.

Защо никой вече не се смее на шегите на Марк Закърбърг?Няма друг представител на Силициевата долина, който да е съсредоточил в себе си толкова много власт над технологичен гигант

Според него, щатското правителство трябва да създаде нова агенция, която да регулира технологичните компании.

„Закърбърг създаде левиатан, който измества предприемачеството и ограничава избора на потребителите. От нашето правителство зависи да не изгубим никога магията на невидимата ръка (на свободния пазар)”, пише Хюз.

Ник Клег, вицепрезидент по комуникациите във Facebook, посочва в изявление, че по-високо ниво на отговорност може да бъде постигнато „само чрез усърдно въвеждане на нови правила за интернет."

„Facebook приема, че с успеха идва и отговорността. Но отговорност не се търси чрез призиви за разбиване на успешна американска компания”, добавя той.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Ba Na Hills - слънчевата земя на чудесата

Кацнал на висок хълм, който гарантира прекрасен природен пейзаж,...