САЩ обмисля налагането на мита върху вноса на стоки за 3.1 млрд. долара от Франция, Германия, Испания и Великобритания, увеличавайки арсенала, който администрацията на Доналд Тръмп заплашва да използва срещу Европа.

От САЩ искат да наложат нови мита върху износни европейски стоки, като маслини, бира, джин и камиони, като междувременно увеличат и митата върху продукти, като самолети, сирене и кисело мляко, според документ, който беше публикуван тази седмица.

В изявлението се посочва едномесечен период за публично обсъждане, който приключва на 26 юли, информира Bloomberg.

Европейски акции записаха най-големия си спад от седмица вследствие на опасенията около новите случаи на COVID-19 и напрежението в търговските отношения със САЩ. Акциите на призводителите на напитки, луксозни стоки и камиони бяха сред губещите.

Ако САЩ изпълни плана си, това може да се отрази на европейските производители на луксозни стоки, като Givenchy и Hermes, както и на Remy Cointreau и Pernod Ricard, които произвеждат коняк и шампанско. LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton е особено уязвима, тъй като произвежда широк набор от такива продукти.

Новите мита може да достигнат 100%, което би удвоило цените на тези продукти за щатските вносители и би им попречило да достигнат изобщо до САЩ.

Новите мита може да засегнат производителите на алкохол, като британските Diageo Plc, James Burrough и William Grant & Sons, както и да се отразят и на търсенето на германска бира.

Предвижданите промени може да увеличат митата от 25%, които бяха наложени миналата година върху вноса на шотландско и ирландско уиски и на различни видове алкохол от Германия, Ирландия, Италия, Испания и Великобритания.

Намеренията на САЩ са свързани с продължаващия вече 15 години спор относо субсидирането на производството на самолети.

Преди няколко години от Световната търговска организация обявиха, че и Европа, и САЩ имат вина за това, че подкрепят незаконно самолетните си индустрии.