Fiat Chrysler Automobiles се съгласи да продаде производителя на автомобилни части Magneti Marelli на конкурент, притежаван от KKR, за сумата от 6.2 млрд. евро в сделка, която ще създаде един от най-големите производители на части за коли в света с общи приходи от 15 млрд. долара, предава Financial Times.

Трансакцията идва на фона на структурните промени в автомобилната индустрия, провокирани от масовото навлизане на новите технологии, които променят бизнес моделите, както на автомобилните концерни, така и на техните доставчици.

В производството на компоненти вече бяха наблюдавани няколко сериозни сделки, като Dephpi раздели бизнеса си на две, а Continental се подготвя да стори същото.

Сливането на Magneti и притежаваната от KKR компания Calsonic Kansei е последната от серията сделки на частни инвестиционни групи, които изграждат пакет от компании, след което ги продават като една обща корпорация.

Това е най-голямата сделка за KKR в последните месеци, след като придоби дистрибуторския бизнес на Uniler за 7 млрд. долара.

Новият комбиниран бизнес, който дава работа на 65 хил. души по света, ще се управлява от Беда Болзениус, изпълнителен директор на Calsonic Kansei.

Шефът на Magneti Ермано Ферари ще се присъедини към борда на доректорите на новата група, като Calsonic са дали съгласието си да запазят операциите и работните места в Италия, където е базирана компанията.

„Нашата индустрия премина през промени през последните години и това, което предстои, ще бъде дори още по-динамично”, казва Болзениус в изявление.

„Вълнуващо е да се създаде конкурентен автомобилен доставчик, който е особено добре позициониран сред десетте най-големи в света”, добавя той.

Продажбата на Magneti свива портфолиото от бизнеси на Fiat Chrysler Automobiles.

ЕС влага милиарди във фирми, желаещи да конкурират TeslaБрюксел е притеснен за европейската автомобилна индустрия


Плановете на компанията да продаде Magbeti бяха затрудненеи от внезапното напускане на легендарния Серджо Маркионе, който почина малко по-късно - през месец юли тази година.

Бизнес магнатът бе движеща сила за всички сделки на концерна.

Сред другите кандидати за Magneti са били Apollo Global Management, Bain Capital и индийската Mahindra, но според източник, близък до сделката, KKR са били фаворити още от началото на преговорите.

Придобиването на Calsonic от KKR през 2006 г. за сумата от 4.5 млрд. долара е най-голямата сделка на групата в Япония.

Продажбата на дела на Nissan в основния им доставчик също демонстрира промяната на класическия японски модел за окрупняване на системата за доставки и производство, тъй като компанията търси начин да намали разходите си, за да вложи средства в новите технологии, свръзани с електрическите возила и автономните превозни средства.