Мухтар Кент за сега се справя успешно с ръководенето на гиганта Coca-Cola.

В скорошно интервю за Би Би Си той очертават 5-те основни тренда, които променят днешните потребители и с които всяка компания трябва да се съобразява.

Според Кент това са:

Масовата урбанизация - местенето на населението в градовете създава логистични проблеми пред компаниите;

Застаряващото население – в това някои компании би трябвало да виждат възможности, тъй като по-възрастните имат повече пари;

Възходът на средната класа в глобален мащаб;

Хората се интересуват повече от околната среда – това е модерно;

Технологиите променят очакванията на хората – тук от значение е най-вече онлайн пазаруването.

„В следващите 10 години успехът или провалът за компаниите за потребителски стоки ще зависи от това до каква степен те могат да се нагаждат към промените на всички нива – глобални, национални, местни и индивидуални,“ казва той.

„Това звучи лесно, но адаптацията изисква повече от това просто да си наясно с теченията. Компаниите имат нужда от добри лидери и структура, която да ги ръководи през промените.“