Пълният ефект на електрическите автомобили върху околната среда трябва да бъде анализиран по-задълбочено, преди да ги обявим за по-безвредни от колите с двигатели с вътрешно горене, казва Маркионе.

"Мисля, че ако не се направи пълен анализ на това какъв е произходът на електрическата енергия, откъде идва тя, как тези батерии стигат до колите, какви са последствията от гледна точка на емисиите от въглероден диоксид и околната среда, анализът, че ще спасим планетата с електрическите автомобили, е глупост," казва Маркионе, който е председател и главен изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles и председател на Maserati.

"Ако основата на това електрическо производство е ядрена, тогава нямам никакви проблеми. Всички ще правим правилното нещо," казва Маркионе. "Ако обаче приемате ядрената енергия като решение на проблемите си, ако разчитате на изкопаеми горива, за да я произвеждате, смятам, че проблемът е много по-голям."

Маркионе отдавна се противопоставя на тенденцията към производство на електромобили в автомобилната индустрия. Tesla разполага с доста добре доказали се електромобили, които са и много търсени.

Повечето от водещите автопроизводители имат някакъв вид електромобил, или поне планове да разработят такъв в следващите няколко години.

Това е, въпреки факта, че електрическите автомобили обикновено не носят печалба на автопроизводителите, или поне не засега.

Ferrari не е обявявала публично планове за производство на електромобили, а ръководители на компанията и нейни почитатели смятат, че електромобилите не подхождат на имиджа на марката.

Това обаче може да се промени, отчасти вследствие на конкуренцията от страна на компании, като Tesla, и отчасти заради натиска от страна на правителствата, които целят да намалят емисиите на въглероден диоксид.

Fiat Chryser предлага електрически модели. Маркионе твърди, че компанията губи до 20 000 долара от всяка елетрическа версия на модела Fiat 500, според Bloomberg.