Ричард Казънс, главен изпълнителен директор на британската Compass Group, която е най-голямата компания за кетъринг в света, е загинал в самолетна катастрофа в Австралия, при която загубиха живота си и четирима от неговите най-близки хора.

От Compass потвърдиха в началото на седмицата, че 58-годишният Казънс е загинал в последния ден от 2017 г., когато хидроплан е паднал в река Хоуксбъри, северно от Сидни.

Според местните власти, при катастрофата са загинали всичките шестима души на борда на самолета, в това число синовете на Казънс Едуард и Уилям, които са били на 23 и 25 г., респективно, информира FT.

От полицията са идентифицирали останалите жертви като 48-годишната Ема Боудън, годеница на Ричард Казънс, и нейната дъщеря Хедър Боудън, която е била на 11 години. Гарет Морган, 44-годишният пилот на хидроплана, също е загинал в катастрофата, причината за която все още остава неизвестна.

Местните власти в момента работят по изваждането на останките от самолета, които се намират на 13 метра дълбочина в близост до град Коуън.

Казънс се присъединява към Compass през май 2006 г. като главен изпълнителен директор - период, в който компанията е обвинена в корупция при търговските й взаимоотношения с ООН.

По време на управлението на Казънс Compass връща на акционерите общо 9 млрд. паунда (12.1 млрд. долара) под формата на дивидент и обратно изкупуване на акции. Казънс трябваше да напусне поста главен изпълнителен директор на Compass през март и да се оттегли окончателно от групата през септември.

Неговият наследник е Доминик Блейкмор, главен оперативен директор на Compass за Европа, който ще поема управлението на компанията незабавно.

Казънс наскоро напусна позицията си на старши независим директор на Tesco, след като преди помогна на най-голямата компания за търговия на дребно във Великобритания да се справи със счетоводния скандал от 2014 г.

Роденият в Лийдс Казънс започва кариерата си през 1981 г. в Cadbury Schweppes, преди да се премести в BTR Industries.

Той бетонира репутацията си на успешен ръководител, след като за шестте години като главен изпълнителен директор в производителя на гипсокартон BPB извежда компанията до лидер в своята сфера. Казънс също така е бил изпълнителен директор на Reckitt Benckiser, HBOS и P&O.

Г-жа Боудън е била редактор в списание OK!, където работи от 15 години.

От компанията Sydney Seaplanes, която засега е спряла всички полети, обявиха, че са шокирани от трагичния инцидент.

Според компанията, Морган е бил изключително опитен пилот с над 10 000 летателни часа, от които 9 000 с хидроплани.

Sydney Seaplanes предлага туристически полети около пристанището на Сидни, плажовете на града и дивите райони по поречието на река Хоуксбъри. Според уебсайта на компанията, тя развива дейност от 2005 г., а петте й хидроплана транспортират по около 27 000 пътници годишно.