Сингапур ще замрази броя на колите по пътищата си от февруари догодина, предава ВВС.

Службата за сухопътен транспорт (LTA) посочи недостига на земя и подобренията на градския транспорт като причини за ограничението. Малката гъстонаселена страна има стриктна политика, насочена към ограничаване на броя на колите по пътищата.

В резултат на това собствениците на коли в Сингапур са значително по-малко, отколкото в други богати страни.

Система на разрешителни

Наред с ограниченията, Сингапур има целенасочена политика за повишаване на разходите за притежаване на кола в опит да намали броя на автомобилите по пътищата.

Това става чрез система, която изисква наддаване за правото на притежание и използване на автомобил за ограничен брой години, известна като Сертификат за упълномощаване (COE).

В резултат на това кола със среден обсег в Сингапур обичайно струва около четири пъти повече, отколкото би струвала в САЩ. LTA съобщи, че новият праг няма да се отрази значително на броя на наличните сертификати, защото повечето от тях не са новосъздадени, а идват от дерегистрирани автомобили.

Новото ограничение е по-малко от съществуващия лимит от 0.25%, който беше въведен от 2015 г. Той се отнася за частни коли и мотоциклети, но не и за товарни автомобили и автобуси.

Подобрения на транспорта

Въпреки политиката на правителството, по пътищата на Сингапур все още се движат близо един милион коли. Малко над 600 000 от тях са частни или коли под наем, включително автомобили, използвани за таксиметрови услуги, като Uber и Grab.

LTA съобщи, че има ограничения за разширяването на пътната мрежа на малката страна. Пътищата заемат около 12% от общата територия по суша на страната, което е доста по-висок процент, отколкото в много от големите страни.

Освен с ограничаване на увеличаването на автомобилите, правителството опитва да се справи със задръстванията, като инвестира значително в мрежата на градския транспорт. В последните шест години бяха добавени 41 нови гари, с което мрежата в града-държава се разшири с 30%.

Сингапур инвестира 20 млрд. сингапурски долара (14.9 млрд. американски долара) в нова железопътна инфраструктура, 4 млрд. долара в подобряване на съществуващата инфраструктура и 4 млрд. долара като субсидии за закупуване на автобуси.